Själv sitter jag här och retar upp mig till larviga nivåer! Över en sak som egentligen kanske inte är nåt, men ändå!
En kompis skrev på FB i veckan att hon såg fram emot helgens inflyttningsfest (som verkar ha varit lyckad, för det skrivs det om idag...). De har bott i huset mer än ett år, så det var ju lite sent att ha inflyttningsfest kan man tycka. Men men, det är inte det som är grejen.
Grejen är att vi inte var bjudna, alla våra gemensamma bekanta var bjudna, och de har varit bjudna och närvarande på vårt bröllop och min 30-årsfest, vilka gått av stapeln de senaste två åren.
Det retar mig!
OK om man ska ha fest hemma och inte tycker att man har rum för alla, men måste man då skriva om det på FB både före och efter festen, kalla det för inflyttningsfest och dessutom avstå från att bjuda någon ur ett gäng? Kan man inte bara kalla det "middag för några kompisar" och låta det ha lite lägre profil?
Överreagarar jag?
Jag vet inte, men jag vet att jag hatar känslan av att inte "bli vald", typ bli vald sist på gympan i skolan eller att vara den tredje tjejen som får vara med ibland.
F-n!
Vem ska jag ventilera detta med, om inte med er!?!?