FÖRLÅT för att jag dimper in här, helt upprörd, utan att kommentera något och bara byter ämne mitt i allt!
Har bråkat heeela min lediga dag med att försöka installera bank-id på makens dator i syfte att försöka komma åt föräldraledighetsplaneringen på Försäkringskassans hemsida. Såklart funkade inte bank-id på hans dator och supporten fick ge upp efter 1,5 timmes efterforskningar. Blir vansinnig på krånglande datorer!!
Till slut blev jag så förbannad så att jag installerade det på min egen (jobb-)dator trots att jag VET att det innebär att en massa viktiga program inte kommer funka för mig på jobbet imorgon (och framöver).
Hur som helst - sitter och "leker" med planeringsverktyget men blir inte så mycket klokare. Känns som jag gör en massa tankevurpor hela tiden.
En första fråga: om jag "tjänar" mer pengar genom att vara hemma med FP enl sjukpenningnivå, jämfört med vad maken tjänar på att jobba, är det inte smartast då att låta maken ta alla lägsta-nivå-dagarna (medan jag jobbar)??
Slänger in en andra fråga om någon vet:
Hur är det med intjäning av semesterdagar när man är föräldraledig? Någon som vet vad som gäller när man är statligt anställd? (tror man får lite fler dagar då?)