Livets toppar och dalar
Sept - vet inte om grattis är rätt ord riktigt, men hoppas hoppas hoppas verkligen att denna gång blir den som ska funkar för er!!! Ni förtjänar verkligen det efter allt elände. Kram!
Nenne - en vecka kvar - coolt! Nu kan det verkligen hända när som helst!
Har plussat på mina husmorspoäng idag - plockade vinbär hos svärmor häromdagen & idag gjorde jag röd vinbärsmarmelad med mandel och så svartvinbärssylt. Har hunnit testa den förstnämnda, blev faktist riktigt god! Ngn som förresten har koll på skillnaden mellan sylt & marmelad, rent definitionsmässigt, för ngn direkt skillnad ser iaf inte jag när man gör det själv. Funkar lika bra på mackan som i yoghurten eller till osten typ...
Porchez, jag fnissade lite åt det du skrev igår om att vi pratar olika dialekter & att i Gbg har vi tom egna ord - för i precis samma mening skrev du "förns" Fattar ju vad det betyder, men det är inget ord som jag använder, känns helt klart dialektalt för mig!
Kängu - kalla fötter, här har du en som hade tjockaste tjocka ragsockar pga kalla fötter läääänge länge, fast det vet du ju redan Till & med så att lite halvtjocka sockar fortfarande behövs, fastän det inte finns ngn återvändo. Om sådär 2-3 veckor är ju 3/4 avklarat & jag undrar fortfarande i mitt stilla sinne ibland vad vi i hela friden gett oss in på - vi har det ju jättebra idag med bara A
Koko, visst är det början av januari som Conny är född? I början tyckte man det var stor skillnad i tid mellan A & Conny, men nu är det ju absolut ingenting! A sa ngt kul idag igen & då tänkte jag direkt på dig & våra jämnåriga barn, men nu har jag redan hunnnit glömma bort vad det var, tyvärr
Hattis, hann inte säga det innan du åkte, men om du är inne & läser, så hoppas jag att du har kanondagar i NYC! Lova att rapportera när du är hemma igen!
Telis - krya på dig - fast det har jag ju redan skrivit på Fb också!