Snaily - vårt datum är 28/10. Nenne och P låg några veckor före...7/10
Firande av 10 årsdagen kommer det att bli - återstår hur...
Dela på föräldrarledigheten - jag tog de första 8 månaderna, av dem återstår knappt två nu. Sen kommer maken vara hemma med Trollet 4 månader på heltid. Det betyder att han är ett år när vi sätter igång att dela lagom lika det sista halvåret innan dagisstart vid 1,5 år. Just jag råkar ha en otroligt förstående chef, hennes yngsta är 4 år och hon är mycket mån om oss småbarnsföräldrar. Så om jag inte själv kommer på nån deltidslösning så hittar hon på säkert tio varianter.. Kanske minns ni att det var hon som beordrade mig att jobba hemifrån en dag i veckan under graviditeten... Och hennes plan är nog att "släppa hem" mig med jobb även då i mars 2011 när maken och jag tänkte dela på hemmatillvaron.
Hittills är vi helt nöjda med ovanstående plan, som vi skissade på långt innan Trollet var född. Det där med att "bli degraderad från människa till gravid" känner jag verkligen igen.. skulle vilja lägga till "från människa till gravid/småbarnsförälder"... hm.. men men.. det går rätt hyfsat så länge man står på sig.