Livets toppar och dalar
Glömde att säga ett försiktigt men hjärtligt och hoppfullt grattis till Start September!
Telis: Hektor suger i sig en flaska välling varje natt. Av någon anledning - jag minns inte längre vilken - tyckte vi att det var en bra idé att börja med det. Och visst äter han mindre på dagarna nu - men det kanske han hade gjort i alla fall nu under stökiga semesterresor, resdagar osv. Jag tror det är vällingen som gjort att han i alla fall inte märglat bort fullständigt. Han är ingen stor kille. Men hursomhelst så ångrar jag nog att vi började med vällingen - jag VET ju att han inte svultit ihjäl utan. Han är lik sin storebror i allt och jag började ge Storsonen välling på natten när jag ville sluta amma - men sedan krävde han välling nattetid i ytterligare två ÅR ...Är lite orolig att det ska bli så med Hektor också. När man har tre barn som snurrar runt på nätterna är man inte heller så pigg på att ställa till storkalabalik ett par tre nätter för att fasa bort nattmålet. Kanske hoppas jag på att ett under ska ske när han börjar på dagis om tio dagar ... Att han äter mer på dagarna där, bara sover middag en gång, blir ordentligt trött och sover som klubbad på nätterna ...?
PB: Brådskande familjeskäl! Det var ju på pricken rätt det!