Skönt med måndag och en lugn vecka framför oss!
Blev ju lite jobbigt förra veckan med cancerbeskedet för makens mamma, och sen tog det 4-5 dagar innan han fick prata med henne i telefon också (han försökte ringa tidigare men fick bara prata med hennes sambo). Har fortfarande inte fått så jättemycket information - de säger att de inte fått veta så mycket av läkaren vilket jag tycker låter konstigt, en UNGEFÄRLIG prognos och info om vilken sorts cancer det är tycker jag borde vara ett minimun men misstänker att de blev så chockade vid beskedet att mycket information gick förbi. Hon har i alla fall gjort första cellgiftsbehandlingen nu (det går tydligen ej att operera) så det är väl bara att hålla tummarna, men prognosen vad jag läst är riktigt dålig vid lungcancer så man ska inte förvänta sig att bota cancern helt men förhoppningsvis kan behandlingen göra att förloppet stannar upp/går långsammare ett tag iaf.
Min egen mamma opererades för 5 dagar sen men ligger kvar på sjukhuset, blev lite komplikationer med tröga/stillastående tarmar efter operationen. Förhoppningsvis får hon komma hem snart och sen är det bara att vänta några veckor på provsvar som talar om om hon kommer behöva gå vidare med strålning eller cellgifter. Hoppas INTE!
Hade besök av en kompis några dagar i förra veckan, mycket promenader och fika och sen var jag på spa också, skönt!
I lördags morse gick vi upp halv fem på morgonen för att köra många mil "bara" för att gå på hundutställning, man är rätt knäpp om man tänker efter! Men det var trevligt och gick oväntat bra för Korven! Bodde över hos en kompis i den stan och passade på att gå på restaurang och äta god mat på lördagkvällen, fick dock ångest efteråt för att jag inte tänkte mig för och åt alltför blodigt hjortkött. *efterlyser historier om gravida som ätit blodiga biffar där allt gått bra*
Var kvar på utställningen hela dagen igår också och kom hem igår kväll, SKÖNT att komma hem till maken.
Inbillade mig i början av förra veckan att jag kände av lite foglossning, tror kanske det är så men väldigt diskreta symptom än så länge tack och lov! Gör inte direkt ont men det känns annorlunda i bäckenet och får värk neråt blygdbenet om jag gått och stått mycket. Jag är dock fortfarande så skadad så jag tycker att alla graviditetssymptom på något vis är positiva , ungefär som jag inte fattat än att jag är gravid. (Menar såklart inte om man får svår foglossning som t ex Oupsie fått, då skull jag inte skratta ett dugg ) Fått ont högre upp i ryggen också och känner mig allmänt stel men annars tycker jag magen är ganska liten - träffade en gammal kollega igår som tyckte magen var väldigt liten för tiden och hon trodde att det bara kommer bli en kattunge i slutänden. Jag vill inte HA en kattunge! Jag vill hellre ha en hundvalp! Fast helst en bebis förstås.
Ska till barnmorskan imorgon och mäta magen så får jag facit på om den växer eller ej.
Nu borde jag väl ta tag i den här dagen och handla lite middagsmat, känner mig lat och oinspirerad men borde försöka anstränga mig då vi faktiskt har bröllopsdag idag...