Livets toppar och dalar
PB, söt bil, och söt son!
PB, söt bil, och söt son!
Sitter och tittar på TV och lyssnar på olika människors analyser om vad som har hänt.
Måste säga att jag känner mig förvånad över att så många människor i Sverige faktiskt röstar på SD . Själv bor jag i en del av landet, och kommer från en annan del, där SD har otroligt starkt stöd. Ändå vet jag ingen som öppet säger att de ska rösta på SD. Tror absolut att arbetslöshet och ekonomisk oro är en grogrund för rasistiska åsikter. Man vill ha en syndabock, säga att hade inte de där kostat en massa pengar, då hade jag haft det bättre.
Men hela svaret är nog betydligt mer komplicerat än så, precis som Vickan var inne på.
Hade de rödgröna blivit större än alliansen tror jag inte att något av allianspartierna hade hoppat över till de rödgröna med en gång efter valförlusten.
Nu säger jag inte att det var så du menade, men nu när jag har suttit och tittat på TV så tycker jag att många verkar vilja lägga allt ansvar på MP.
Tycker att det här valresultatet ytterligare visar på nackdelarna med blockpolitiken i Sverige. Hade man inte haft så fasta konstallationer redan innan valet så hade det kanske inte varit så svårt att få ihop en majoritetsregering någonstans i mitten istället.
Enligt SVT:s valundersökning så placerade sig 48% av SD:s väljare till höger på en politisk höger-vänsterskala, och 18% placerar sig till vänster, resten någonstans i mitten. Så enligt den undersökningen verkar ju de flesta av deras väljare anse att det är ett parti till höger.
svt.se/2.128339/1.2155107/valu_sd_hamtar_valjare_fran_alla_partier
Att folk tackar varandra för trevliga tråddejter, luncher osv är inget konstigt, tycker jag i alla fall .
PB, gud vad roligt! Håller tummarna för honom
Muggles, säger som Tinga. Även om du inte kände att det var ett jobb för dig så är det ju jätteroligt att de ville ha dig .
Hållå, självinsikt någon?
Det var kul att höra K.G. Bergströms sågning av uttalandet efteråt .