Hallå i tråden!
Har haft en jobbig vecka. Mycket att göra i skolan vilket inneburit långa dagar som i sin tur har gjort att foglossningen känts ordentligt. Har knappt kunnat gå om kvällarna, ajaj. Nu kommer det dock vara lite lugnare framöver hoppas jag och jag har pratat med min sjukgymnast så jag ska dit och hämta kryckor nästa vecka vilket kanske kan hjälpa till lite.
Så nu är det dags att koncentrera sig på tillval till huset. Är lätt irriterad på försäljaren som mest kommer med goddagyxskaft-svar på vissa av våra frågor. Nu har vi i alla fall fått en ritning med alla mått utsatta vilket underlättar en del i alla fall.
Vi funderar lite på torkskåp, ska man ha ett sådant? Är det någon här i tråden som har torkskåp och har några åsikter. Vill man ha torkskåp så plockar de bort ett linneskåp i tvättstugan. Och det är ju inte överdrivet mycket förvaring så därför är det kanske dumt att plocka bort det. Vi har torkskåp i husets tvättstuga och sen vi skaffade tvättmaskin i lägenheten har vi bokat tvättstugan någon gång för att tvätta ytterkläder med gore tex som ska torkas i torkskåp. Annars har jag inte känt att vi har varit i behov av torkskåp...
Sen funderar vi på köksbänk. Jag har alltid sagt att jag aldrig kommer att byta bort granit men när vi var och tittade på köksföretaget så hade de sån där konstgjord sten, vet inte om man ska ha det istället?
Annars har jag börjat få "mensvärk" igen, är det ligamenten som känns kanske? Eller växtvärk Känns lite märkligt hur som helst, och ibland blir magen helt stenhård vilket jag gissar är sammandragningar, men jag trodde inte att det skulle börja så tidigt. Å så har vi varit hos veterinären, för vi hittade en knöl på nacken på hunden, och de tyckte att vi skulle operera bort den . Ingen jätterolig vecka... så jag har inte hunnit läsa så mycket i veckan men jag har skummat lite.
Snorkis, tycker att det är skönt att du är inne i tråden och skriver, och ös ur dig så mycket du vill! Förstår att det är kämpigt på jobbet men det låter som att du har en bra chef? Skickar en stor varm kram!
Muggles, önskar att tiden kunde gå lite fortare fram till ditt vul. Jättejobbigt att gå och vänta och oroa sig. Stor kram!
Fru E, skönt att det går framåt med köket! Hoppas att det snart är klart . Trist med MC-krångel dock!
MSW, konstigt att du fortsätter blöda och får dåliga värden. Hoppas att de kan komma på varför. Kram!
Ore, åh, typiskt att bli utelåst medan maken ligger i soffan och tittar på tv. Hoppas att det var en ganska lyckad shoppingrunda ändå, trots att du missade några grejer.
BS, trist när det inte riktigt blir som man tänkt sig. Hoppas att hemresan går bättre än resan ner.
Snigeln, låter som att du behöver komma hem och vila upp dig lite . Skönt att höra att du haft lite kontakt med Telis. Hoppas att allt är ok med henne.