Livets toppar och dalar
Hörni. Nu är det så konstigt här så jag vet varken ut eller in.
Idag är det dag 45 i min cykel. I onsdags, på dag 41 kom ju en tillräckligt färgad liten fläck för att jag skulle ropa "tant" och samtidigt förbanna mig själv för att jag tydligen dumt nog så dags ändå börjat vara liiiite misstänksam. och alltså blev besviken. -Istället för att bara vara glad att nedräkningen inför spraystart då kunde börja.
Torsdag testade jag tom för att kunna vtea att det inte är några tveksamheter. FETT minus.
Okej. men varför blöder jag ingenting då? För det lilla rosa/brun/röda som kom var bara på pappret, två ggr, en på hela onsdagen och en på torsdag morgon. Sedan noll. Absolut ingenting alls.
Jag har förvisso en orgelbunden cykel, men har aldrig någonsin haft senare än dag 42, och det är endast en gång, för massor av år sedan. Det brukar faktiskt hålla sig mellan 29 och 33 dagar för det mesta.
Inatt kändes magen högst underlig.
jag har också mått illa i över en vecka-kaffet smakar illa(och jag är väldigt kaffeberoende) så jag har knappt rört det. Tills jag fick den där huvudvärken och tvingade mig själv.
Om det inte fanns grav test och jag visste att det var minus, då hade jag fan trott att jag var gravid nu. (vad annars ska man tro när det "drar" i magen och inte blöder, man inte kan dricka kaffe och man tycker allt luktar illa). Men det är ju minus.
och det kan bara inte vara tidigt testat, eftersom ÄL-gubben var på dag 23 och sexet var kvällen innan. Ens om de skulle ha blivit på dag 25, så är det ju ändå 17 dagar mellan dag 25 och deg 42, då jag testade.
Detta är helt rubbat. Jag är alltså inte gravid, men blöder inte och har därmed inte alls kommit närmre vår IVF, som ju nu kommer att vara tvungen att skjutas på. Eftersom jag inte alls är 8-10 dagar från spraystart, som jag hade varit ifall mesen kommit på dag 33 eller så.
VAD ÄR DET HÄR!!!!
Ursäkta det tristaste dag-ältandet ever, men jag fattar faktiskt inte nånting alls!
Så jag känner mig arg. För att det på något vis känns förnedrande att vara så gammal som jag är, och ändå inte kunna få ha koll på sin kropp. Jag avskyr känslan av att var någon slags korkad, naiv 14-åring som inte fattar nå´t.
Imorgon måste jag kontakta gyn. Ni vet, henne jag gillar så jättemycket...