Omsan - svår sits där... Men kanske kan O bli mer positiv om hennes övriga värld fungerar bättre. OM utredningen leder till bättre stöd, om hon får något mer år på nacken och om hennes värld helt enkelt känns mer stabil. I din sits skulle jag fundera mycket över hur hennes värld kommer att kunna utvecklas. Om det dröjer nåt år till innan ett ev småsyskon kommer, så närmar sig ju O "flytta-hemifrån"-ålder....
... å ena sidan...
... å andra sidan handlar det väl om att för sådana som hon såväl som alla andra barn; att plantera förändringar i god tid. I ert fall måste ju diverse andra punkter prickas av först och det är väl kanske inte hundra procent nödvändigt att lansera idén om ett andra (eller tredje är det väl för henne) småsyskon.. innan ens A, B och 72 är uppnådda... Men jag skulle nog säga nåt om att " ytterligare syskon inte är uteslutet" så att ändå tanken kan få gro. Och beslutet kan ju inte vara hennes, men som sagt... givet att hon behöver mer tid och trygghet så kanske det är läge att avvakta om hennes värld känns mer stabil, innan frågan blir aktuell...
.. å tredje sidan kan väl utredning och dyl ta tid.. men å andra sidan blir du ju inte trådsmal på sju röda... osv.. hm... förstår att det måste vara supersvårt!!! Hittar ni nån vettig person att prata med under utredningens gång, kanske den personen kan hjälpa er att få en bild av hur en så stor förändring skulle påverka O....
... grubblade Vickan.... som hejar på Omsan allt vad jag kan!!
(hur går det f ö för din make med svenskastudier och andra kliv in i på den svenska arbetsmarknaden??)