har för mig at mitt första inlägg handlade om att det hjälpte att slappna av och tänka på annat, vågar inte ens läsa skiten. HAHAHAHAH!!!!
Fick sms från Koko som saknade internet och nu måste väl ändå Pricken ha kommit ut...? PAH nä...
Ok, så vi var till förlossningen i morse på överburenhetkontroll. Fick 2 bilder på fejset från utraljudet (aaaw vad söt, sa bm. Nä, det tycker jag inte men det är väl så den ser ut, sa jag. Fast det var ju inte i profil utan snett underifrån så läppen såg ut att vara tre gånger så stor som näsan). Den smackade och levde runt. Mycket fostervatten fortfarande, gränsen låg på 50 (mm? ml??) och jag hade 105. Ctg-kurvan såg bra ut.
En väldigt ung, kvinnlig läkare (här blev maken brydd) kände på tappen och det var ju inte så härligt som man kan tro. Hon fick in ett finger men inte ända in till hinnorna, så den var inte mogen riktigt än heller. Så igångsättning på fredag eller lördag beroende på beläggning. Och så sa hon, det kan även funka med s-p-e-r-m-i-e-r *blinkblink*
Maken kunde inte sluta prata om henne, att det var så konstigt att hon var så ung och skulle peta mig där nere och jag skrockade och undrade om han fick några fula fantasier av det, men det var inget sånt. Herregud, hon kan inte ens ha varit 30! (Och inte var hon särskilt känslig på handen heller... )Och han blev mest fundersam att han inte hade tyckt det varit konstigt när andra, manliga läkare stoppat in allt möjligt där och kikat. Som Staffan, sa jag. Staffan får peta hur mycket han vill, sa han, Staffan är Kuuuung.