Hej i tråden!
Här har det verkligen varit ömsom vin ömsom vatten sen jag var inne sist...
Stora kramar till alla som behöver!!
Sen snor jag direkt en av dem, för Lillebror har haft hög feber sen i lördags och har varit helt otröstligt! Vi har burit och burit och burit... Nu i morse var han äntligen lite piggare, trots att han fortfarande hade feber, så jag hoppas det är på övergående.
Mina snälla föräldrar som satt barnvakt lö-sö sa inget utan vi fick vår barnfria natt trots allt, är så tacksam (han åt och drack och sov ok)!
AM - Var du lite bitter för att det hördes hem till er? Då kan jag tala om att det kom ända från stora skuggan (som cicci skrev) och inte stadion. Och vi som var där och var tillräckligt fulla hade sjukt roligt, man var liksom tvungen att skratta åt vädereländet.
Muggles - Vad roligt med Moas språkbegåvning!! Jag skrev också spegelvänt när jag började och har hört att det kan vara ett tecken på vänsterhänthet (jag är vänsterhänt, så det kan ju vara något mina föräldrar hittade på).
*Avbrott för middags-nattning för conny, så nu har ni säkert hunnit skriva hur mycket som helst*
Vilket var smart, för nu kom jag på att AM frågade om sängen! Vi är jättenöjda! Det enda negativa är väl att man (åtminstone inte om man är 176 lång) inte kan sitta upp i underslafen, men det kan man nog inte i så många våningssängar? Sen minns jag att instruktionerna inte var ikea-enkla direkt, men vi fick ju ihop den till slut iaf. Och ja, det var Haléns.
telis - När lillebror slutade äta på nätterna matade vi i stället HELA TIDEN på dagarna. Och jag menar verkligen hela tiden. Det var bananer här, mat där, smörgåsrån med skinkost på det och så vatten att dricka. Välling fortsatte han att vägra till bara häromveckan, nu kan han som bäst få i sig 1dl (vi erbjuder både morgon och kväll). Jag tycker dock inte man ska byta ut amning/ersättning mot välling utan se välling som ett komplement till maten (fast jag vet att det finns andra i tråden som inte håller med ). Nu när både mat och sömn funkar har vi mer fasta mattider: välling+frukost, sova, lunch, mellanmål, sova, middag, välling, sova natt.
Tror också ganska mycket på det som muggles sa om huruvida barn fysiskt behöver nattmat, med det viktiga tillägget (som jag nog tror att muggles menade också) om de går upp i vikt ordentligt! Jag har hållit på med om-nattningar som tagit hur lång tid som helst, men när jag till slut fått barnet att somna har det sovit minst en timme (oftast längre), och då vet jag att barnet inte var hungrigt. Är barnet hungrigt vaknar det snabbt igen. Det kan vara nån AW-grej som jag snappat upp, som jag tycker har funkat på mina barn iaf. Jag är ju inte annars någon AW-anhängare egentligen eftersom jag tycker hon är så kategorisk (det har ju blivit extra tydligt nu när jag fått två väldigt olika barn).