FruCicci skrev 2010-09-29 12:20:50 följande:
Gå tillbaka och titta på vad det var du verkligen länkade till och läs igen, det är ett hett tips.Det handlade ju om ett bröllop med en 4 årig ammande unge, det var nog det man syftade på mest i sina inlägg. Jag tycker det är ap-äckligt och som jag skrev så såg jag en förskrräcklig dokumentär på tv för något år sedan om just amning av stora barn, varav en var tom 7. Jag är MOT det och tycker inte det är normalt!Sen ditt övriga resonemang köper jag, men det var liksom inte den ursprungliga kärnan.Sen kan vi stryka ett streck i denna debatten, för vi är ju många som inte tycker som du gör och inte som jag heller kanske KRAM på dig
Cicci, vi tolkar inte vad som egentligen skrevs i den där tråden alls likadant. DET ser jag som grunden för hela skiten.
Det som jag reagerade starkt på i den där "Pullans" inlägg, var inte alls det, utan att hon förfasade sig precis lika mycket över "hur fan det skulle se ut om hennes 2-åring kom och ville suga på tuttet, USCH" tror jag ganska ordagrant var vad hon skrev.
Jag tycker det då kan vara värt att tänka på och notera att likaväl som det finns de som inte ammar alls, så finns det faktiskt ganska många kvinnor som ammar längre än 6-10 månader. Och att man inte bewhöver vräka ur sig saker som "perverst" osv i en tråd sådär.
Ingen har heller pratat om att amma en 4-åring på en fest. Det var Pullan själv som drog helt sanslösa slutsatser.
Jag tyckte hon uttryckte sig plumpt, okunnigt och illa, och när jag läste ditt första inlägg i det hela, så uppfattde jag det som att du helt höll med henne. Hon kallade mig faktiskt äcklig, och när jag länkade till vår tråd hade jag hoppats på lite fler nyanser än så.
Man får tycka vad man vill, men jag säger emot om jag blir kallad sådana saker. Det vet jag att du också gör.
Nu vet jag att du inte kallade mig det, men jag vet också att du -som så många andra -tycker att det inte är normalt och läbbigt. Det blir ju en hårfin skillnad. Om du tycker att det "inte är så roligt att få höra att någon blivit ledsen" så kanske du också kan förstå att det inte är så roligt att få höra att det man själv valt ses på som konstigt.
När det kommer till alla kommentarer så är det ju det jag försöker säga: Jag har fått alla de där kommentarerna irl, andra kvinnor som också ammat länge har också fått dem och det känns verkligen inte roligt. Det känns ganska kränkande att bli kallad pervers och jag har svårt atttycka att det är överkänsligt att bli ledsen för det.
Och Pullan i andra tråden säger verkligen alla de sakerna högt och ljudligt. Så jag var ju redan ledsen och illa berörd.
Det trista med detta är för min del att vi aldrig ens kommit till "debatt" i själva frågan, uatn än så länge handlar alltihop om hur man läst den andra tråden.
Och det är nog isåfall bättre att börja på helt nytt blad. Eller?