• Jessika81

Hur långt har ni från kyrka till festlokal?

Eller vad tycker ni är ok? Festlokalen jag tänker på kommer att erbjuda övernattning för alla gäster, hur långt kan man begära att de åker då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt har ni från kyrka till festlokal?
  • Jessika81

Ja skitsamma, jag kunde ju skrivit "från det ställe där ni säger ja till varandra och juridiskt blir äkta makar" eller nåt annat.

Iallafall, om man nu ska bo på samma ställe som festlokalen, hur långt bort kan den vara då? Kan det t.o.m. vara rätt trevligt att få checka in där innan man välkomnar brudparet med champagne? Man kan kanske ställa fram kaffe och bullar om nån vill ha? Och så förstås förse gästerna med en tid vid vilken brudparet anländer och festen börjar?!

• Jessika81
    Rufsas skrev 2010-07-26 21:44:54 följande:
    Men oj. Insåg just nu att jag skrivit att det är 290 (!) minuter från vigselplatsen till festen. Ska ju naturligtvis vara 20 minuter.
    Nä vad synd... jag hoppades att det fanns nån som hade längre än mina 50 minuter... :)
  • Jessika81
    Marängtrollet skrev 2010-07-26 21:30:16 följande:
    Förlåt att vi drev en bit från ämnet..Tycker det låter alldeles okej! Tänk vad skönt för gästerna att slippa åka efter festen utan kan vara kvar på samma plats. Tror du lyckas alldeles toppen med det där, och finns det bara lite att dricka och tugga på så kommer det i ett annat läge.Var nyligen på ett bröllop med en båtresa på nästan två timmar och det var säkert lika varmt egentligen men tack vare dryck och en rolig man som frivilligt tog på sig rollen som skärgårdsguide så var vi nog alla snopna att resan inte var längre...=)Stort lycka till nu!Over and out;)
    Tack för uppmuntran :)

Jag tror också det handlar mycket om upplägget. Hade gästerna varit tvungna att åka tillbaka samma dag hade det ju inte varit aktuellt alls.

• Jessika81

Jag är beredd att pröjsa taxi för alla som inte klarar av att transportera sig... vill bara inte ha några sura miner. Å andra sidan, om man skriver i inbjudan att "Det tar 50 minuter att åka mellan kyrka och festlokal, de som inte orkar/kan/har lust att göra det kan välja om de vill gå på vigseln eller festen"!

Jag menar, om folk vet vad det ger sig in på har de ju ett fritt val att delta eller inte.

• Jessika81

Jag tror liksom inte att buss "lönar" sig, folk kommer ändå att komma i bil till kyrkan och ska de då ställa bilen där och sen åka buss med pick och pack till festlokalen där de även ska sova? Och sen buss tillbaka dan därpå då? Nä, det kommer att vara några få som får problem med transport bara och dem kan man ju hjälpa så de inte blir griniga.

Men visst, man kunde haft aktiviteter på bussen för att göra det skojigare...

• Jessika81
    Vi2alltid skrev 2010-07-27 23:51:00 följande:
    Jag var nyss på ett bröllop där det var flera mil mellan kyrka och festlokal, det tog kanske ca en halvtimme med bil, och det var ingen övernattning utan vi åkte bil tillbaka hem sedan på kvällen. Och det gjorde mig inte ett skvatt ska jag säga! :)
    Vad trevligt! Men svårt är det ändå att bestämma. Kyrkor finns ju överallt i Sverige och det är nog många som inte förstår varför man vill ha en speciell kyrka. Särskilt om den ligger 50 minuter från partyt...
Svar på tråden Hur långt har ni från kyrka till festlokal?