Inlägg från: Marängtrollet |Visa alla inlägg
  • Marängtrollet

Hur långt har ni från kyrka till festlokal?

Jag var på ett bröllop för några år sedan där det var mer än 1 timme mellan kyrka och festlokal..det var inte så himla trevligt i värmen och eftersom brudparet skulle fotograferas så tog det närmare 3 timmar innan de dök upp..
    Men har man inget val då närmare lokaler är fullbokade, så tycker jag kanske att man kan skriva ut det i informationen i inbjudan eller kanske fixa transport?

• Marängtrollet

Rufsas; Självklart behöver det ju inte vara en kyrka, men avstånd som avstånd..=)
    Jag tyckte bara att med tanke på att just det här bröllopet var i stan och festlokalen långt ute på landet och vi inte fick gå in i lokalen förrän brudparet anlände, så var det otroligt varmt och jobbigt framförallt för de äldre att vänta såpass länge..
    Kanske kunde varit fiffigare att lägga fotograferingen innan bröllopet då, och det sa hon själv efteråt.
    Men det är ju ett annat ämne..=)
    har man bröllopet på vintern så kan väglaget istället vara svårt och det kan ju ställa till det minst lika mycket..

• Marängtrollet

Tack, Andreas flicka, precis så menade jag.
    Kanske tur att det inte bjöds på nån dryck innan, hi hi..

• Marängtrollet

Förlåt Rufsas..men så menade jag förstås inte=) Bara att just deras var i kyrkan..
    Själv har jag alltid tänkt mig en vacker klippa i solnedgången..men det blir bra hur man än gör;)

• Marängtrollet

Förlåt att vi drev en bit från ämnet..

Tycker det låter alldeles okej! Tänk vad skönt för gästerna att slippa åka efter festen utan kan vara kvar på samma plats.
    Tror du lyckas alldeles toppen med det där, och finns det bara lite att dricka och tugga på så kommer det i ett annat läge.
    Var nyligen på ett bröllop med en båtresa på nästan två timmar och det var säkert lika varmt egentligen men tack vare dryck och en rolig man som frivilligt tog på sig rollen som skärgårdsguide så var vi nog alla snopna att resan inte var längre...=)
    Stort lycka till nu!
    Over and out;)

Svar på tråden Hur långt har ni från kyrka till festlokal?