• Kerbaros

Vad ska er blivande make ha på sig?

Jag och min m2b sitter i livade diskussioner kring vad han ska ha på sig. 

Vi har redan bestämt att han ska ha en kostym på sig men när det gäller detaljer så blir det  svårare. När det gäller exempelvis väst så ser han det som snobbigt att ha en väst i ljusare och mönstrat material (vet itne var han fått det ifrån) men han tycker det är fint så han är kluven. Jag tycker å andra sidan att det är jättefint och inte alls snobbigt eller stroppigt.
    Vad tycker ni? vad ska era m2b ha på sig??

När det gäller de andra detaljerna typ slips,fluga, plastrong och liknande. Vad ska era karlar ha på sig då?¨

Många svar efterfrågas!!! =)

• Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?
  • Joseful

Min M2B ska ha kostym, den är asfalts svart och likadan väst till och sen en mönstrad slips(finns i galleriet)

• ProjectX

Min BM har skagt att han vill ha en ljud/grå frockcoat, vilket jag tycket kan bli jättesnyggt eftersom han är rätt lång, och då är det snyggt med en läng överdel. Men sen har han sagt att han vill hyra den, vilket jag tror kan bli ett problem eftersom han är över två meter lång och väldigt smal. Tror inte att hans mått finns i standardstorlekarna, men det är ett tag kvar, så vi får väl se.

• bobods
    Kerbaros skrev 2010-07-27 20:41:07 följande:
        Svart väst verkar han mer lockad av helt klart :) Var kan man hitta sjyssta svarta västar? tycker inte jag har sett några när vi har letat efter kostym, det kan juh iofs bero på att jag inte letat efter svarta västar :)Ni vars m2b ska ha kostym, vilken typ av skjorta ska han ha samt vilka detaljer? Slips, fluga, plastrong eller någonting helt annat?
    Vi köpte faktiskt mannens svarta väst på internet, huuuur snygg som helst, satt ett smäck! Här är länken http://www.mytuxedo.co.uk/W806-500H.html

Till den har min m2b svart kostym, vit skjorta med vingkrage, röd plastrong, vit näsduk och en corsage med röd ros och murgröna. Ibland har han inte så dum smak, han kommer vara så himla snygg!

• Niini

Dock ska man se efter så material och svart nyans är samma som kostymen annars kan det se rätt tokigt ut!

• ClaraH

Janqvist skrev 2010-07-27 20:00:25 följande:
    clara: e de så viktigt att mannens kostym är ny? vi ska på ett bröllop nu i augusti och min blivande man ska ha sin kostym då, som han även ska ha nästa sommar när vi gifter oss!känns ju onödigt att köpa nytt bara för att, när han ju har redan!

Nej, egentligen är det ju inte viktigt för min del, men han vill gärna ha en ny och då är det ju ett bra tillfälle att skaffa en ny. Jag får ju ny klänning. Kostym kan man ju ha flera av. Har själv ett flertal.

• Lissie84

Vi har inte bestäm vad fästmannen ska ha på sig än, det beror helt på vilken klädkod vi har men även lite på hur min klänning ska se ut. Tycker att det ser lite skoj ut med en brud i balklänning och brudgum och gäster i ljuskavaj...

• Sanna2010

Grå kostym, ivoryskjorta (min könning är ivory), lila pastrong å näsduk och ljusgrå/silver väst som matchar den grå kostymen!

• F l i c k a n

Min blivande make ska ha svart kostym och en väst i ivory med mönster på. Till det ska han ha en kravatt som också är i ivory.. Kommer bli så fint!

• Tattolady

Hör och häpna...
    svarta typ kostymbyxor vit skjorta och ett par hängslen...
    möjligen skippas hängslena ot en svart väst som ska var uppknäppt iof...

• Kerbaros

Alla har så otroligt bra förslag på kläder för den stora dagen =) Mer förslag vill jag ha!!

Hur gör ni vars m2b ska ha näsdukm med corsage? känns lite dubbelt att ha både corsage och en näsduk men det kanske blir bra?

Tattolady: otroligt cool klädsel =) låter riktigt snyggt men vi är lite för traditionella för att våga oss på något sådang :)

Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?