Äntligen fredag del 22
Fint med ny tråd Janos!
Ja, jordgubbarna kan tydligen ställa till det lite för endel små magar. Alkohol, jordgubbar, räkor, rå lök och starkt kryddad mat var väl det som jag undvek under amningen för säkerhets skull (dom där fiskarna man ska undvika äter jag aldrig ändå). Men vissa barn klarar ju all mat hur bra som helst så det bästa är väl egentligen att prova sig fram.
Nu äter Wilma "vanlig" mat. Har varit lite duktig och lagat eget ett par gånger, men mest blir det burkmat. Nu har jag dock införskaffat en fin matbok för bebisar för att få lite inspiration och vägledning vad som är lagom kryddat osv. Önskar jag hade mer fantasi vad gäller matlagning, men jag är en sån som i stort sett alltid lagar efter recept alt något enkelt även när det gäller mat till mig och maken, men å andra sidan så brukar det iaf bli gott och oftast ganska nyttigt . Så nu ska jag skärpa till mig så att även vår dotter vänjer sig vid att äta hemlagat.
Maken är nu inne på sin fjärde och näst sista semestervecka. Vet inte vart tiden har tagit vägen! Har mest varit hemma och haft det bra .
Hoppas att ni andra oxå haft en skön sommar hittills!
Kram på er!