Äntligen fredag del 22
O jag kanske behöver lite handfast verksamhet när resten av tillvaron nu är så abstrakt...
O jag kanske behöver lite handfast verksamhet när resten av tillvaron nu är så abstrakt...
Här äter vi kantarelltoast ikväll - himla gott!
Hej Hilde! Bra tips med lufthål, den där grejen har några inbyggda tror jag - vi experimenterar o ser hur det blir helt enkelt. Du tror en tunn dyna är bättre om man vill fuskstoppa den lite som sits? Jag hade tänkt en överbliven 50x50cm kudde bara - det matchar storleken på pallen/bordet.
cerattråden?
Jag syr hellre än bra ska du veta - och då syr jag verkligen inte gärna. Men undantaget ska ju få finnas oxå.
äntligen fredag!
Hej CM!
Stackars Hilde o janos. Säg åt de däringa gubbarna att de behövs hemma - eller så kan ni låna min när vi tröttnar på varann härhemma! Vi är ju i tillävnjningsfas i sambolivet fortfarande...
Nu ska jag strax städa 3 hyllmeter pärmar på vinden, de ska bli 1-2 meter kvar är det tänkt - vi får se hur det går!
Jag lyckades, fick ner pärmarna med typ 40% tror jag! Yess! Utan att ens behöva gå igenom särskilt krångliga saker (brev o så), bara kasta rakt av sånt jag vet att jag aldrig mer kommer titta på, typ pärmar från när jag pluggade o sånt.
Maken är helt osocial dessa dagar, han skriver mot en deadline i veckan, så jag roar mig så gott jag kan på egen hand härhemma - röjer o fixar, slappar lite mellan varven. Jobb imorrn känns overkligt fortfarande dock...
Äntligen fredag!
Här är det konsert o kompishäng ikväll, sen sovmorgon imorrn (säg inget till maken, men jag har beställt hemlevererad frukost!, hoppas den är bra...) - o hemmafix. sen på söndag ska han ta emot röster - jag funderar på om jag kan pyssla om mormor på nåt vis.