Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Äntligen fredag del 22

O jag kanske behöver lite handfast verksamhet när resten av tillvaron nu är så abstrakt...

• anne på grönkulla

Hej Hilde! Bra tips med lufthål, den där grejen har några inbyggda tror jag - vi experimenterar o ser hur det blir helt enkelt. Du tror en tunn dyna är bättre om man vill fuskstoppa den lite som sits? Jag hade tänkt en överbliven 50x50cm kudde bara - det matchar storleken på pallen/bordet.

• anne på grönkulla

äntligen på väg skrev 2010-09-09 13:05:19 följande:
    Oj, nu gjorde jag så igen... missade att läsa sista sidan så jag trodde att ingen skrivit sen den 3:e, men ni har då varit flitigare än så! Tänk att vi fortfarande har såpass fart på tråden efter 5,5 år! Minns inte heller cerattråden..? Va duktiga ni är som syr och grejar! Jag är nog oxå bra på nåt hantverk, ska bara komma på vad det är.

Jag syr hellre än bra ska du veta - och då syr jag verkligen inte gärna. Men undantaget ska ju få finnas oxå.

• anne på grönkulla

Hej CM!

Stackars Hilde o janos. Säg åt de däringa gubbarna att de behövs hemma - eller så kan ni låna min när vi tröttnar på varann härhemma! Vi är ju i tillävnjningsfas i sambolivet fortfarande...

Nu ska jag strax städa 3 hyllmeter pärmar på vinden, de ska bli 1-2 meter kvar är det tänkt - vi får se hur det går!

• anne på grönkulla

Jag lyckades, fick ner pärmarna med typ 40% tror jag! Yess! Utan att ens behöva gå igenom särskilt krångliga saker (brev o så), bara kasta rakt av sånt jag vet att jag aldrig mer kommer titta på, typ pärmar från när jag pluggade o sånt.

Maken är helt osocial dessa dagar, han skriver mot en deadline i veckan, så jag roar mig så gott jag kan på egen hand härhemma - röjer o fixar, slappar lite mellan varven. Jobb imorrn känns overkligt fortfarande  dock...

• anne på grönkulla

Här är det konsert o kompishäng ikväll, sen sovmorgon imorrn (säg inget till maken, men jag har beställt hemlevererad frukost!, hoppas den är bra...) - o hemmafix. sen på söndag ska han ta emot röster - jag funderar på om jag kan pyssla om mormor på nåt vis.

Svar på tråden Äntligen fredag del 22