• Galas

Kommer drickan att räcka?

Vi är 35 personer och tanken är att ingen ska bli överförfriskad, men samtidigt vill vi inte stå där och drickan är slut. Det är blandade åldrar och en del kommer kanske köra eller välja att inte dricka alkohol, men vi har iallafall tänkt köpa...

20 Flaskor mousserande vin (fördrink)
    20 Flaskor Vitt
    20 Flaskor Rött
    3 Flak Cider
    3 Flak Öl
    Likör, konjak och Whiskey ungeför 1 flaska av varje.

Och givetvis läsk och mineralvatten.

Kommer detta räcker???

• Svar på tråden Kommer drickan att räcka?
  • kikki kikki

Ja jag tycker att det borde räcka.....för om du räknar ihop det så är det över 2 flaska vin per person plus cider och öl......och vid det laget är det nog dax för vissa att gå hem...skrattar.

• Galas

Haha precis så tänkte vi också =)

• Grodfrun

Ar det sommarbrollop? Det kanske vore en ide att satsa pa fler flaskor vitt i forhallande till rott isafall? Bara en tanke..
    Totala antalet tror jag absolut kommer racka (formodligen till och med bli over, men hellre det an tvartom ;) )

• Superstarfia

Vi är 34 alkoholdrickande personer och har räknat såhär efter konsultation med bröllopskoordinator..

10 flaskor till brudskål, 1,5 glas per person.
    8 flaskor till förätt, 1 glas per person.
    18 flaskor till varmrätt, 2 glas per person.
    1 flaska konjak

1 flaska whisky
    1 flaska bailys
    2 liter vodka
    2 liter gin
    4 flak öl
    1 flak cider

2 boxar rött

1 box rosé

1 box vitt

Nu känner vi våra gäster ganska väl och vet vilka som i vanliga fall dricker vad.. de är ju ni som känner era gäster bäst..

Men jag skulle säga att det verkligen räcker..

• Superstarfia

oj va konstigt mitt inlägg blev...

• Galas

Tack för era svar, känner mig lite tryggare nu =) En bra tanke kanske att ta lite mer vitt hmmm är i slutet av Augusti så vädret kan ju vara hur som helst...

Svar på tråden Kommer drickan att räcka?