• Liilly

Oj vad vi är sent ute!

Vi gifter oss den 8/8 och har helt missat att beställa blommor. Ska ner på stan och kolla om vi hittar någonting idag.

Vi har hela tiden pratat om blått som temafärg men i och med att det inte är lätt att hitta blå blommor hasr det dragit ut på tiden. Tror det får bli rött eller silver som tema istället.

En tanke är en vanlig rund bukett med röda rosor eller tre vita kallor med långt skaft. Men tror det är svårt att få tag i såhär en vecka innan...

• Svar på tråden Oj vad vi är sent ute!
  • Bröllopsnorpan

Kan du tänka dig en lite "enklare" bukett kan jag inte tänka mig att det blir några problem!!!! Hoppas den blir fin och ni får ett vackert bröllop!!!!

• JollyO

Blåa hortensior finns det mängder av just nu. Till borden kan du köpa hortensia på kruka och klippa av om du vill komma undan billigt, annars finns de som snittblommor också för drygt 50 kr st.

Röda rosor finns hela året och kallor med, inget att oroa sig för. En vanlig rund bukett (eller några kallor) kan du dessutom binda ihop själv om du är någorlunda praktiskt lagd :)

• passionsblomman

Slösa ingen tid med att sitta här, utan bege dig genast till en vettig butik, förklara läget och be dem hjälpa dig med förslag. Du ÄR sent ute, men det kan visst gå att få hem vad blommor du ska ha, men jag som florist skulle behövt få iväg beställningen typ idag till mina leverantörer för att säkra blommorna.

Det går att lösa både blå blommor, eller de andra två tankarna du har. Gå till floristen!

• Maxiander

Bättre sent än aldrig :)

Ju mer spontan man är ju mindre förväntningar och där med också mindre risk för besvikelse vilket gör att man ofta blir glatt överraskad i stället :)

Lycka till!

www.maxiander.se/

• Liilly

Nu har jag varit runt i lite blomsteraffärer och fått iväg en beställning. Plus varit på systemet och köpt alkoholfritt vin, alkoholfri skumpa, vanlig skumpa och smink och grejjer. Sittert nu och äter lunch och dricker ett glas alkoholfritt vitt vin som var helt okej.

Första affären jag gick till verkade hon inte ha mycket koll men efter ett tag kom vi överens om hur jag ville ha det. 1500:- ville hon ha för en bukett med 5 kallor och 2000:- för en rund bukett med rosor. Gick vidare, nästa ville ha 1200 för rosor och 800-1000 för kallor. Tredje och avgörande (finns bara tre blomsteraffärer som jag känner till här i stan) 1000:- för rosor och ca 500:- för 3-5 kallor beroende på storleken på kallorna. Är nöjd med priset jag fick och tror att det är svårt att hitta billigare om man inte ska göra det själv. Och 1000:- prisskillnad är enormt tycker jag :)

• Tattolady

Du gjorde nog rätt som kollade hoss de andra affärena med :D
    Att det skilljer så mycket i pris.....

Jag får min grattis har en faster som är florist så har sagt vilken färg jag vill ha och typ o hon har sett min klänning, sen blir det en överaskning hur den väl ser ut men hon är så duktig och känner mig så kommer bli perfekt!!

• Bröllopsnorpan

Oj, vilka skillnader! Låter som du kommer får de blommor du ville i alla fall utan problem!

• Liilly

Jo där emot ringde floristen och sa att det skulle bli lite dyrare, 6-700 istället för fem då det var jätte dyrt hos leverantören just nu...

• EmmaochTommy

ja det gäller verkligen att kolla runt!

• elefi

Jag ska ha en rund buket med stora röda rosor och vittpärlband som går i buketten och svart band på stjälken. De stora röda rosorna finns ju alltid hemma!!!

Lycka till i letandet floristerna brukar ju ha många ideer kolla även bröllopstorgets galleri brudbuketter finns massor av ideer där!! Jag hittade min där...den kommer vara enkel men sååå fin passar mig!!

• elefi

Ojoj vilka skillnader på pris men skönt att det fixade sig...man ska inte ha för avancerade då löser det sig lätt el lättere!!!

Lycka till på bröllopet och ha en toppendag!!!

Svar på tråden Oj vad vi är sent ute!