Inlägg från: Liilly |Visa alla inlägg
  • Liilly

Oj vad vi är sent ute!

Vi gifter oss den 8/8 och har helt missat att beställa blommor. Ska ner på stan och kolla om vi hittar någonting idag.

Vi har hela tiden pratat om blått som temafärg men i och med att det inte är lätt att hitta blå blommor hasr det dragit ut på tiden. Tror det får bli rött eller silver som tema istället.

En tanke är en vanlig rund bukett med röda rosor eller tre vita kallor med långt skaft. Men tror det är svårt att få tag i såhär en vecka innan...

• Svar på tråden Oj vad vi är sent ute!
  • Liilly

Nu har jag varit runt i lite blomsteraffärer och fått iväg en beställning. Plus varit på systemet och köpt alkoholfritt vin, alkoholfri skumpa, vanlig skumpa och smink och grejjer. Sittert nu och äter lunch och dricker ett glas alkoholfritt vitt vin som var helt okej.

Första affären jag gick till verkade hon inte ha mycket koll men efter ett tag kom vi överens om hur jag ville ha det. 1500:- ville hon ha för en bukett med 5 kallor och 2000:- för en rund bukett med rosor. Gick vidare, nästa ville ha 1200 för rosor och 800-1000 för kallor. Tredje och avgörande (finns bara tre blomsteraffärer som jag känner till här i stan) 1000:- för rosor och ca 500:- för 3-5 kallor beroende på storleken på kallorna. Är nöjd med priset jag fick och tror att det är svårt att hitta billigare om man inte ska göra det själv. Och 1000:- prisskillnad är enormt tycker jag :)

• Liilly

Jo där emot ringde floristen och sa att det skulle bli lite dyrare, 6-700 istället för fem då det var jätte dyrt hos leverantören just nu...

Svar på tråden Oj vad vi är sent ute!