• SophiaoJonny

Hjälp med smekmånad i november!?

Nu är vi gifta (24/7) och nu ska vi bestämma vart vi vill åka, men det visade sig att det var ganska svårt... Så nu tänkte jag höra med andra brudar och brudgummar om ni har några tips att ge oss?

Vi vill åka i slutet på oktober början av november i år och vi ska vara borta en vecka, vill att det ska vara romantiskt och hyfsat varmt... Vi åker utan barn. 

Så har ni några tips berätta!

//Sophia & Jonny 

• Svar på tråden Hjälp med smekmånad i november!?
  • fibobs

vi var i Teneriffa i november för några år sedan....där var varmt +28 och skönt....+24 i vattnet. Finns säkert romantiska ställen :)

• SophiaoJonny

puffar

måste finnas fler här som har tips på resmål i november?!

//Sophia

• Violator

Vi ska åka till Aruba i november så jag kan egentligen inte ge råd än men det ska vara väldigt bra väder och inte för varmt. Så jag hoppas det blir bra. =) Annars har jag varit i Kalifornien i november och det var helt ok varmt. Om man ska sola och bada blir det nog för kallt dock. Lycka till i ert letande.

• September 2010

Vi åker till Sydafrika i November. Där finns medelhavsklimat, öken- och steppklimat och tropiskt klimat samt en massa äventyr.

• miris

Vi vill också åka i November. Vet inte vart vi ska heller. Eventuellt tar vi med vår 2-åring och då vill vi inte ha för lång flygresa, men ändå varmt väder. Hade varit en dröm att åka till t.ex. Aruba, men det blir väl lite lång resa känns det som..

Violator - vad kostar er resa? Jag har noll koll.. :)

• Aeternum

Har precis bokat till Maldiverna 30/10-7/11

Ska bli helt underbart!!!!

Hade jag inte varit insnöad på att jag var "tvungen" att åka till Maldiverna på bröllopsresa hade jag velat åka till Sri Lanka.
    Hittade superbilliga resor dit i okt/november.

Kap Verde?

Lycka till med ert letande!

• miris
    Aeternum skrev 2010-08-07 23:03:47 följande:
    Har precis bokat till Maldiverna 30/10-7/11Ska bli helt underbart!!!! Hade jag inte varit insnöad på att jag var "tvungen" att åka till Maldiverna på bröllopsresa hade jag velat åka till Sri Lanka. Hittade superbilliga resor dit i okt/november.Kap Verde?Lycka till med ert letande!
    Varför var du tvungen till det? :)

Vad kostar det ungefär?

• Meeru

Bra val Aeternum! Vi var på Maldiverna 2008 (23/11 - 6/12) och det var helt underbart.

Så SophiaoJonny, jag kan verkligen rekommendera Maldiverna, som är romantiskt, varmt och passar utmärkt om man reser utan barn. Dock är kanske en vecka lite för kort tid för den långa resan. Vi var där i 11 nätter och det kändes ganska lagom.

• Linaaa

Vi ska åka till Thailand 3 veckor i november!

• Violator

Miris: Jag är ledsen men jag har ingen aning. Det är min 30-årspresent från min blivande. Är det november detta eller nästa år ni ska åka?

Svar på tråden Hjälp med smekmånad i november!?