Maldiverna i juni/juli månad?
Vi gifter oss i juni 2011 och vi vill gärna åka till följande destination. Vad vet ni om vädret på Maldiverna i juni/juli månad? Är det ett bra resemål att välja den perioden??
Vi gifter oss i juni 2011 och vi vill gärna åka till följande destination. Vad vet ni om vädret på Maldiverna i juni/juli månad? Är det ett bra resemål att välja den perioden??
Har för mig jag läste nånstans att högsäsong för att åka dit är maj/november/februari-mars.
Min blivande har jobbat i Maldiverna ett tag, och det er lågseson i juni/juli.. Det er mer sannsynligt med regn. MEN - som han sa; han ar der när det var högsesong, och då var det också regn i perioder, och andra som er der på sommaren får bara sol.
Vi har dock et vennepar som nyligen var der på smekmånad, och då regnade det nesten värje dag =/
Fördelen med att åka till Maldiverna under juni/juli är ju att prisnivån ligger som lägst. Vädret kan man ju aldrig sia om, vissa får en kanonsemester trots att man åker under regnperiod, andra får regn under högsäsong...
Å andra sidan tycker inte jag att det gör så mkt med regn när det ändå är varmt...
Kolla in www.maldivernakoll.se så hittar du säkert en massa mer fakta!
Lycka till!