måste jag bjuda min svåger?
Jag har ett litet problem, det är nämligen så att jag förlovade mig i sommar (det är förstås inte problemet jag är överlycklig över detta) och planerar som många andra ett bröllop (fast på lite längre sikt kanske om 2-3 år).
En sak som jag funderar på är min minst sagt komplicerade relation med min syster, eller egentligen med hennes man. Lång historia kort så var han inte så snäll mot mig när jag var yngre (tafsade på mig under min bh och tryckte ner mig under min tidiga tonårstid). Detta höll jag tyst om i många år (berättade dock för min syster och hon fick honom att "sluta" med det) men när jag var vuxen valde jag till slut att berätta för mina föräldrar. Som ett resultat av detta så har jag och min övriga familj inget kontakt med honom längre och har en mkt sporadisk kontakt med min syster.
Min syster valde att fortsätta vara tillsammans med honom och har tom skaffat ett till barn med han. Jag och min fästman har varit på barnets dop och på andra släktsammankomster där han oxå har varit eftersom jag inte vill behöva gömma mig för honom och skiter fullständigt i honom.
Och nu till det jag skulle behöva lite råd och synpunkter på, ni som är objektiva (trots att min text kanske är lite subjektiv). Jag vet att man enligt etikettens alla normer ska bjuda hela par på bröllop men jag känner att tanken att HAN ska vara där under min/vår dag känns oerhört störande och stötande. (trots att jag vid andra sammankommster inte bryr mig om han). Tror ni att man kan "endast" bjuda min syster och utelämna honom?
Till saken hör att ingen i släkten vet orsaken till att det har skurit sig mellan honom och min familj så det skulle väcka många frågor.
jag vill jätte gärna ha era synpunkter och åsikter!!