Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

måste jag bjuda min svåger?

jag tycker absolut att du ska strunta i att bjuda honom om du känner så. Och jag tror din syster skulle förstå (hoppas jag). Däremot tror jag att folk skulle undra och fråga, så antingen om ni kommer överens om att komma på en ursäkt eller hur vi ska lösa det, för jag tror absolut att folk kommer fråga sin syster varför inte hennes man är med.

• mattiasFästmö

mamablues skrev 2010-07-30 22:08:34 följande:
    Jag hade aldrig bjudit en sådan person. Om du känner dig obekväm i hans sällskap så är det väl ett lätt val, det är ju din/er dag och då ska ni vara omringade av människor som ni vill ha där och som ni tycker om!

tänkte bara flika in och säga att det inte alltid är så lätt vi har bjudit folk till vårt bröllop som jag känner mig obekväm omkring. Men för att undvika bråk i framtiden så har vi bjudit med dom ändå. Ibland är det så att bjuder man någon så måste man bjuda någon annan om man inte vill att helvetet ska bryta ut. Så det är inte alltid så att man bara kan bjuda dom man vill

• mattiasFästmö

mamablues skrev 2010-07-30 22:40:58 följande:
      Förstår vad du menar, det är inte alltid så lätt för alla. Men så har vi gjort faktiskt, vi bjuder de vi vill ha å skiter i andras åsikter. Jag skulle aldrig kunna slappna av ordentligt (om man nu kan det ändå ) om det fanns någon där som jag försökte undvika. Det kommer alltid att finnas någon som undrar varför bjöd du den eller varför bjöd du inte den. Tänk om man bara kunde göra som man ville utan att få en massa åsikter eller sura miner

Jo tänk vad skönt det vore saken är den i mitt fall är att det är en faster som jag inte riktigt tål, men hela den delen av släkten är väldigt sammansvarvad och att bjuda alla utan hennes familj skulle få henne att explodera. Och att få komma på släktkalas när någon fyller år (för då bjuds alla in) skulle bara vara att glömma, skulle jag inte bjuda henne kan vi istortsett glömma att umgås med den delen av släkten alls. Så då känns det som om man inte har så mycket till val. Men jag hoppas att det kommer vara tillräcklilgt många människor och rörelse för att jag ska slippa någon längre stund med henne ^^

• mattiasFästmö

solrosen12 skrev 2010-07-30 22:34:34 följande:
    Tack, uppskattar erat engagemang och svar!!!Jag förstår inte heller min syster, hon är en underbar människa men jag tror att hon blundar för problemen.. En av orsakerna till att jag överhuvudaget berättade för mina föräldrar var för att jag inte ville att deras dotter (som nu är 2 år) ska råka ut för samma sak.. speciellt med tanke på att jag praktiskt taget växte upp med min svåger (var väl en 7-8 när de började träffas) hur som helst så har mitt problem varit det som du mattiasFästmö pratar om nämligen att ibland måste man bjuda in folk för "husfridens" skull men jag känner att jag skulle bara vara irriterad på han under hela bröllopet.. man kanske kan sätta sig ner innan inbjudningarna skickas och förklara läget för henne. Självklart önskar jag att hon kommer men hon är så drillad av sin man att jag tvivlar..

jag hoppas verkligen att hon skyddar sin dotter. Är man pedofil så saknar man vissa spärrar i huvudet, och där har inte åldern och mognad någon roll, det spelar ingen roll om man förgriper sig på ett barn när man är 20 eller 80, kan jag säga av egen erfarenhet (inte att jag är pedofil då såklart^^). Men jag tycker det känns väldigt läskigt att din syster stannar med honom, för du är garanterat inte den enda han vart på, dom flesta väljer (om det nu är ett val) att inte berätta. Och det största misstaget man kan göra som mamma är att utsätta sitt barn för en pedofil, även om man väljer att bluda för det så vet man någonstans långt inne. Och sen är det försent. Om nu dottern väljer att berätta. Gud vad jag svirar iväg. Men jag vet vad jag pratar om

Svar på tråden måste jag bjuda min svåger?