solrosen12 skrev 2010-07-30 22:34:34 följande:
Tack, uppskattar erat engagemang och svar!!!Jag förstår inte heller min syster, hon är en underbar människa men jag tror att hon blundar för problemen.. En av orsakerna till att jag överhuvudaget berättade för mina föräldrar var för att jag inte ville att deras dotter (som nu är 2 år) ska råka ut för samma sak.. speciellt med tanke på att jag praktiskt taget växte upp med min svåger (var väl en 7-8 när de började träffas) hur som helst så har mitt problem varit det som du mattiasFästmö pratar om nämligen att ibland måste man bjuda in folk för "husfridens" skull men jag känner att jag skulle bara vara irriterad på han under hela bröllopet.. man kanske kan sätta sig ner innan inbjudningarna skickas och förklara läget för henne. Självklart önskar jag att hon kommer men hon är så drillad av sin man att jag tvivlar..
jag hoppas verkligen att hon skyddar sin dotter. Är man pedofil så saknar man vissa spärrar i huvudet, och där har inte åldern och mognad någon roll, det spelar ingen roll om man förgriper sig på ett barn när man är 20 eller 80, kan jag säga av egen erfarenhet (inte att jag är pedofil då såklart^^). Men jag tycker det känns väldigt läskigt att din syster stannar med honom, för du är garanterat inte den enda han vart på, dom flesta väljer (om det nu är ett val) att inte berätta. Och det största misstaget man kan göra som mamma är att utsätta sitt barn för en pedofil, även om man väljer att bluda för det så vet man någonstans långt inne. Och sen är det försent. Om nu dottern väljer att berätta. Gud vad jag svirar iväg. Men jag vet vad jag pratar om