måste jag bjuda min svåger?
solrosen12 skrev 2010-07-30 22:34:34 följande:
Tack, uppskattar erat engagemang och svar!!!Jag förstår inte heller min syster, hon är en underbar människa men jag tror att hon blundar för problemen.. En av orsakerna till att jag överhuvudaget berättade för mina föräldrar var för att jag inte ville att deras dotter (som nu är 2 år) ska råka ut för samma sak.. speciellt med tanke på att jag praktiskt taget växte upp med min svåger (var väl en 7-8 när de började träffas) hur som helst så har mitt problem varit det som du mattiasFästmö pratar om nämligen att ibland måste man bjuda in folk för "husfridens" skull men jag känner att jag skulle bara vara irriterad på han under hela bröllopet.. man kanske kan sätta sig ner innan inbjudningarna skickas och förklara läget för henne. Självklart önskar jag att hon kommer men hon är så drillad av sin man att jag tvivlar..
Usch det du skriver här är riktigt obehagligt. Det låter inte som om att han är snäll mot din syster heller! Hoppas, hoppas att hon åtminstone kan skydda sin dotter, för om han gav sig på dig så saknar han en hel del spärrar som normala människor har.
Jag har full förståelse att du inte vill ha en pedofil på ditt bröllop. Ärligt talat så är det konstigt det där att man skyddar gärningsmän som man gör. Jag levde med en man som var våldsam och det berättade jag inte för folk. Ungefär som att jag borde skämmas, varför ska inte alla få veta vilket svin han var?
Efter många år så avslöjade jag vad som hade försiggått för min närmaste vänner (som ju då fick förklaringar på en del saker de tyckt varit underliga när vi var ihop). Några av dem uteslöt honom ur bekantskapskretsen helt, de ville inte ha en sådan person på sina fester men de förde det inte vidare.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga egentligen, men du ska inte behöva ha honom på ert bröllop. Om någon frågar så skulle du ju faktiskt kunna berätta sanningen, en sådan person behöver egentligen övervakning så att inte andra barn råkar illa ut, för barn håller nästan alltid tyst som du själv vet.