Inlägg från: sommaren 2010 |Visa alla inlägg
  • sommaren 2010

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

Vet inte hur det ska bli med bröllopet ligger sömnlös på nätterna för jag inte vet hur vi ska göra,har alla stora grejer klara,men vi kommer inte ha råd att ta taxi hem och kommer få dricka vatten under bröllopet:( Vill bara vara glad nervös och förväntasfull just nu,men det kan jag inte när jag oroar mig för ekonomin,ska fixa naglar och klippa familjen med:( känns som man vill ställa in allt,har redan sålt allt jag kan med...

• Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(
  • sommaren 2010

Vill inte ta ett banklån det handlar ju inte om nån massa pengar,bara några tusenlappar,för att vi ska slippa sitta och räkna småören för att kunna köpa nån dricka.Vet inte vad vi ska spara in på håret och sminket gör min systerdotter ,naglarna gör min systers vännina för 400,maten betalar svärföräldrarna och då ingår 2 öl eller vin till maten sen har vi självkostnadspris i baren. Allt annat har vi försökt göra så mycket som möjligt själva,så det är inget jätte bröllop,men slantarna rullar i väg ändå:(
    skjuts blir också svårt tror jag släkten dricker ju själva och de som inte dricker vill åka hem och lägga sig vid 22 och då vill ju inte vi sluta:)

• sommaren 2010

Jag skulle få låna av mamma men dom har själv så dålig ekonomi att jag inte vill utsätta dom för det.Svärföräldrarna betalar ju redan maten. Vi har önskat oss presentkort i bröllopspresent.. Men jag har inga naglar så jag måste bygga sånna,då blir det nog lite dyrare..

• sommaren 2010

Lösnaglar har jag haft vid 2 tillfällen bägge gångerna har jag fått panik och stått och stortjutit samtidigt som jag brytit av naglarna och då blivit blå på köpet.Tydligen blir det inte så när man bygger med nåt specialmedel,det är därför jag testar det..Svårt att samåka då vi bor helt åt fel håll och mitt ute i skogen..

• sommaren 2010

Ska kanske kolla upp med nån släkting som kan skjutsa.Naglarna kanske man ska strunta i helt bara,synd att de är nerbitna till blodiga skinnet bara:) Vi ska gifta oss 6 mil norr om uppsala. Det är sångerskan som ska ha 1500 kr,bil mellan kyrka och festlokal ca 800 vi har inte fått det priset än.Strykning av min brudklänning? vet inte vad det kan kosta,tårtan 300 kr syrran gör den..Har verkligen spart in på allt..suck vad allt känns deppigt,vill verkligen strunta i allt.Vi har lite plannering kvar,plus att vi ska öva på dansen,men jag kan inte göra det när allt känns så hopplöst...Även om vi klarar oss till bröllopsdagen så är det ju tyvärr en vardag efter det med,och med 2 barn som börjar skolan såär det lite tuffare:(

• sommaren 2010

Sångerskan tycker jag är en av de viktigaste sakerna så jag har gjort uppoffringar för det.Vi har plarerat mycket han friade 08 så vi har haft lång tid att planera,men det har väl blivit dyrare än vad vi trodde från börjat,tur för er som lyckats följa budgeten till punkt och pricka..Grattis till det!!

• sommaren 2010

Det är nu 9 dagar kvar och alt känns mer okej,ska få skjuts av en släktings kompis, klänningen tänkte vi stryka på låg värme med handduk emellan.dessutom har vi lyckats sälja några grejer på blocket,och fått en tidig bröllopspresent,så nu ska vi nog klara oss.Har börjat bli glad och förväntansfull i stället,precis så som det ska vara alltså!!!

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(