Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

Usch då, hur kommer det sig att ni inte räknat på det innan? Det måste vara jättetråkigt att inte kunna njuta i slutet. Kan du inte dra in på något annat då? Ska du fixa naglarna på salong kanske du kan skippa det? Och be att någon hämtar er och kör hem er istället för taxi? Kanske finns det något annat ni kan dra in på? eller kan be om hjälp från familj och vänner att köpa in dricka, kanske behöver det inte vara alkohol som ofta är dyrare utan räcker med mineralvatten och sån alkoholfri ciderdryck eller liknande? Ta hjälp från någon och sitt och gå igenom alla små kryphål som finns som ni kan tjäna in pengar på

• mattiasFästmö

miaik skrev 2010-08-01 16:01:09 följande:
    Jag är säkert inte till nån hjälp, men ni måste ju ha vetat att barnen ska börja skolan innan det här planerades?! Och är naglar verkligen så viktigt? Det känns som att du bara ser problemen och inga lösningar, det blir ju knappast bättre för det. Om ni inte har en endaste krona över kanske det är bäst att ni ställer in?  Jag förstår att det är stressigt och blir mycket att göra/betala i sista minuten, så var det när vi gifte oss också men det blir verkligen inte bättre av att klaga och tycka synd om sig själv, det är knappast nån som har tvingat er att bli gifta. Skit i sångerskan så har ni vips 1500 spänn t.ex.

Jag håller med. Skit i sångerskan och stryk klänningen själv. Klart det blir jobbigt när man bara ser problemen, bröllop är en sån grej som kanske kräver lite mer planering än att man någon vecka innan kommer på att man inte har råd?

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(