• KatjaB

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

vet hur det känns, vi hade också det tufft in i det sista att få ihop till de sista grejerna, men det löste sig. Vi prioriterade om vissa saker och försökte få ihop samma saker billigare.
    Men ni har inte köpt någon alkohol alls som det är nu?
    Ingen släktning ni kan låna av och ha bar till självkostandspris så ni får igen pengarna kanske?

Nån nykter kan säkert skjutsa er istället för taxi. vi fick skjuts o skippade dyr taxi ut på landet

• KatjaB

är det alltså drickat i baren ni inte har råd med eller är det läsk o vatten till maten?

• KatjaB

om du ska göra naglar så finns det ju gelekit från depend som kostar 159 kr. Eller ännu billigare är att ta såna man bara klistrar på som kostar max 80 kr.
    Jag hade köpt gelekit men hann inte med det o glömde det sen i fel bil, så det blev inga naglar.. kände mig jättefin ändå

Det är klart jag förstår att man vill ha allt man någonsin drömt om, men ibland får man ju prioritera också, det finns ju ett liv efter bröllopet också.
    Nog borde väl någon kunna tänka sig att skjutsa er? Eller dela taxi med några gäster?

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-01 15:01:36 följande:
    Lösnaglar har jag haft vid 2 tillfällen bägge gångerna har jag fått panik och stått och stortjutit samtidigt som jag brytit av naglarna och då blivit blå på köpet.Tydligen blir det inte så när man bygger med nåt specialmedel,det är därför jag testar det..Svårt att samåka då vi bor helt åt fel håll och mitt ute i skogen..

ok, visst är det väl kanske det, men nån tycker man väl kunde göra en god gärning som är på festen, eller nån granne. Det kan ju vara värt att kolla upp iallafall.
    Vi ordnade inte ens med det utan tog för givet att någomn skulle kunna skjutsa och om inte, så hade vi fixat med taxi ihop med några andra gäster.
    En kompis till oss fick nycklarna till bilen och skjutsade oss till hotellet o sedan åkte han tillbaka till festen.

gelekit:et är samma som att göra på salong.

hoppas det löser sig för er iallafall

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-01 15:49:57 följande:
    Ska kanske kolla upp med nån släkting som kan skjutsa.Naglarna kanske man ska strunta i helt bara,synd att de är nerbitna till blodiga skinnet bara:) Vi ska gifta oss 6 mil norr om uppsala. Det är sångerskan som ska ha 1500 kr,bil mellan kyrka och festlokal ca 800 vi har inte fått det priset än.Strykning av min brudklänning? vet inte vad det kan kosta,tårtan 300 kr syrran gör den..Har verkligen spart in på allt..suck vad allt känns deppigt,vill verkligen strunta i allt.Vi har lite plannering kvar,plus att vi ska öva på dansen,men jag kan inte göra det när allt känns så hopplöst...Även om vi klarar oss till bröllopsdagen så är det ju tyvärr en vardag efter det med,och med 2 barn som börjar skolan såär det lite tuffare:(

min mamma påstår att man kan ångstryka i luften med ett strykjärn, bara man inte nuddar sidenet.. vet inte om det funkar dock.. beror nog på vad det är för material.
    Det är ju mycket mot slutet.. fick ett mindre psykbryt dagen innan när allt bara strulade och tänkte att nej nu skiter jag i allt. Men det blir bra! Gör det ni kan o försök delegera eller fixa barnvakt så ni hinner.
    O brudvalsen är ju inte helva världen om ni inte hunnit öva på, det är ju hur många som helst som dansar tryckare och folk tycker att de är lika fina för det

• KatjaB

men vad är det som kostar då? är det all dryck till baren eller är det klart? förstår inte riktigt vad mer som kostar än naglarna o sångerskan o taxin.. det är ju förstås pengar det också.

Det där med lån är ju inte alla som vill ta och inte alla som har möjliget heller, jag hade nog försökt prioritera om ifall det var så att pengarna inte räckte. Ni ska ju ha bensin till att kunna ta er till o från lokalen för att städa o ha råd till mat resten av månaden också.

Tro mig, jag vet hur det är att sitta med gråten i halsen och tro att det skiter sig med allt man planerat. Ett par månader innan vårt bröllop så skulle min man få a-kassa vilket visade sig dröja LÄNGE innan det kom några pengar. Hade verkligen panik där ett tag, men till slut så löste det sig.. även fast det inte var kul den tiden då man verkligen var orolig för hur vi skulle få ihop allt.

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-05 18:18:00 följande:
    Det är nu 9 dagar kvar och alt känns mer okej,ska få skjuts av en släktings kompis, klänningen tänkte vi stryka på låg värme med handduk emellan.dessutom har vi lyckats sälja några grejer på blocket,och fått en tidig bröllopspresent,så nu ska vi nog klara oss.Har börjat bli glad och förväntansfull i stället,precis så som det ska vara alltså!!!

vad skönt! hoppas allt blir som ni drömt om

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(