lule skrev 2010-08-03 11:46:22 följande:
Håller med om att det är en bra tråd!Vi kommer också ha en budget på 50.000 exklusive resa då vi kommer önska oss resebidrag i bröllopspresent. Vi bor i storstan så att hitta en lokal i budget med vår blir knepigast(måste få ta med egen mat och dryck). Vi kommer använda oss av kontaktnät för att försöka få ner priser på kläder, uppsättning, dekorationer osv, jag tror det kommer gå ypperligt. 75 persnoner ungefär, det är bara att börja bli kreativ!
Precis så gör vi med, önskar oss det i bröllopspresent, så smart =) Ja, det kan jag tänka mig, vi bor ute på landet så vår lokal kostar 1800kr (inkl bord, scen, stolar, jättefint porslin, glas, bestick - allt).
Maten kommer vi ordna själva, då min mamma jobbat som kallskänka i 25 år & jag jobbade också i chark & deli i 2-3 år tidigare. Så maten klarar vi av med bravör på egen hand. Vi kommer bland annat bjuda på planka, vilket innebär en massa kött & där har vi turen då våra föräldrar jagar & mina föräldrar har egen mark - dvs vi kommer få äkta, gott, vilt kött! =)
Spriten köper vi från Tyskland - som så många andra =)
Min mormor är en sån som bakar, allt du ber om - tårtor i alla dess former, som ser ut som de i tidningar eller på bagerier - så gissa vem som ska få baka vår? ;)
Tack vare det kan vi spara in pengar som vi då kan lägga på gästlistan istället, samt dekoration osv. Känns så mycket roligare att lägga pengarna där än på mat - när vi i familjen jobbat med det i så många år & kan det - varför ska vi då beställa från catering - när vi gör detsamma själva?