Jag trodde när vi började planera att det skulle kanske gå på ca 40 000 kr meeen det blir nog snarare 60 000 kr....För oss är det maten som kostar mest trots att vi bara har 32 gäster. Vi ska ha 3-rätters och vill inte göra maten själva. Vi vill ö.h.t inte göra så mycket själva så då kommer det kosta lite mer. Som tur är har vi en del pengar sparade så vi slipper tömma sparkontot
Vi kommer att köpa inbjudningskort,placeringskort, festprogram etc från kortdesign.se med allt tryck så slipper vi pysslandet, vi är inte pysselmänniskor, mitt tålamod är inte det bästa när det gäller pyssel Om vi var tvungna att hålla nere den kostnaden så skulle vi såklart göra egna inbjudningskort men nu har vi sparade pengar att lägga och vill inte göra det själva. Jag köpte min klänning för halva priset nu på rean, hade tänkt att köpa på Blocket eller liknande men hittade en i en brudbutik, det var bara ren tur. M2b ska ha sin gamla kostym eller möjligtvis köpa en ny, men ingen dyr, utan typ Dressman Jag har beställt skor från Pernillas brudbutik, jag har strl 34 (!) så det är svårt att hitta vanliga fina skor utan att behöva handla på barnavdelningen - jag vill inte ha Hello Kitty på mina skor Skorna från Pernillas kostar 600 kr och det verkar ju vara billigt om man jämför med andra brudskor.
Det vi sparar in på är transport till och från vigseln, det får vi blir vår vanliga bil. Vi kommer att bjuda på dryck till maten, men sedan är det bar till självkostnadspris som gäller, så där sparar vi in lite också. Vi jämför mkt priser också, och väljer det billigaste alternativet så länge det är lika bra som ett dyrare alternativ. Vad man tycker är "bra" är ju så olika från brudpar till brudpar också. Vi har börjat deala med fotografer, det lär nog ta lite tid att hitta en fotograf som vi gillar och som är bra men inte alltför dyr
Vi känner ingen som kan fixa hår,blommor,mat,lokal etc billigt och vi vill inte göra så mycket själva så då kostar det mer helt enkelt, men 60' får banne mig vara taket.