Inlägg från: Bridezilla11 |Visa alla inlägg
  • Bridezilla11

Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)

Hej på er!
    Jag ska inte gifta mig förrän i Juli nästa år, men eftersom jag inte har någon aning om priser på brudbuketter tänkte jag fråga er om råd.

Hur mycket ligger priserna runt när man ska köpa brudbukett? Jag förstår att det varierar i priser, men vad är billigt och vad är dyrt så att säga? Vi ska gifta oss i Nacka, men vi kan anlita någon florist från Nacka, Saltsjöbaden eller Hägersten/Älvsjö området. Tips tas tacksamt emot om ni har några! :)

• Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)
  • Bridezilla11

Okej, en djungel då med andra ord! :D Jag har bestämt mig för att ha ljuslila rosor m. pärlor, tillsammans med några andra blommor i något mörkare och ljusare lila samt vitt. Och något sånt där grönt längst ut (haha ursäkta min fina beskrivning, men jag har ingen aning om vad allt heter)

Och det är handbunden bukett jag vill ha. Det borde väl vara säsong för dom flesta blommor i slutet av Juli? ;) Hur lång tid innan bör man beställa, någon som vet?

• Bridezilla11

Jag har även fått för mig att Interflora och såna blomsteraffärer är svindyra. Är det så eller är det bara jag som är knäpp?

• Bridezilla11

Tack så mycket för era svar! Min moster hade en sån bukett jag vill ha, men den får ju inte vara exakt lika men då har jag ju en bild att ta med till butiken så dom ser vad jag har tänkt mig för stuk. Och TACK "Steven och Johanna" för tips på blommor!! Detta ska jag spara på datorn så jag kommer ihåg :)

• Bridezilla11

Ja det tycker jag också var billigt. Vart bor du någonstans om man får fråga? :P

• Bridezilla11

Delfin78: Jag bor i Stockholm, 10 minuter till stan med tunnelbana. Jag har ingen aning om hur man binder en bukett tyvärr :/

Ja Hötorget har underbara blommor till suveränt pris. Handlar alltid stora buketter där när någon fyller år osv :)

• Bridezilla11

Jag går gärna till en Interflora butik eller liknande, men jag vill ju inte betala mer än jag behöver om du förstår vad jag menar. Därför undrade jag om det skiljer sig mycket i pris. Många som är "kända" tar ju som sagt överpriser. Och jag struntar i om butiken är känd eller inte, bara jag får min bukett så som jag vill ha den till ett normalt pris :)

Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)