Inlägg från: blikarlsson |Visa alla inlägg
  • blikarlsson

Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)

Jag vill bara ha röda rosor i min buket, ni vet de där mörkt röda rosorna, i varierande storlekar. Buketten ska inte vara så stor, ca 15-20 rosor i en hårt bunden bukett. Kan eventuellt tänka mig något enkelt, vitt pärlband i som bryter av det mörka. Vad tror ni det skulle kosta i en interflorabutik?

• blikarlsson

passionsblomman skrev 2010-08-10 11:56:11 följande:
      I varierade storlekar? Ja, då måste det ju vara olika sorter isåfall, eller olika kvalitéer, och beroende på var i landet de bor kostar de ganska olika. En riktigt stor ros kan ligga mellan 45-60 kr i Sthlm, och säkert mcyket ,mycket lägre i tex Småland och Skåne, som har en helt annan prisbild. Mellanstora rosor brukar kosta 30-40 kr och mindre runt 20-25 där ag jobbat förut, men det är ju väldigt olika. Om du räknar ett snittpris för rosorna där du bor och gångar med antalet, och så räknar med mellan 300-500 i övrig kostnad, så borde du hamna ganska rätt.Men bäst är väl att fråga i den butik du har i åtanke?

Tack snälla för hjälpen! Är det något jag absolut inte kan någonting om, så är det blommor! Så när du pratar olika sorter och kvalitéer, då fattar jag noll.... Men kan tänka mig att jag menar mellanstora och mindre som ska blandas. Självklart ska jag kolla med floristen där jag bor, vi har en interflorabutik i vår lilla by. Men man kan inte gå dit med en sådan förfrågan innan man skickat ut inbjudningarna, för då tappar inbjudningarna sin funktion eftersom alla redan vet om det... liten by, mkt skvaller! Som sagt PB, stort tack för hjälpen!

Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)