Inlägg från: justlove |Visa alla inlägg
  • justlove

Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)

Bridezilla11 skrev 2010-08-01 21:14:00 följande:
    Hej på er!Jag ska inte gifta mig förrän i Juli nästa år, men eftersom jag inte har någon aning om priser på brudbuketter tänkte jag fråga er om råd.Hur mycket ligger priserna runt när man ska köpa brudbukett? Jag förstår att det varierar i priser, men vad är billigt och vad är dyrt så att säga? Vi ska gifta oss i Nacka, men vi kan anlita någon florist från Nacka, Saltsjöbaden eller Hägersten/Älvsjö området. Tips tas tacksamt emot om ni har några! :)
    hej grattis här planerar vi också bröllop till juli nästa år=) jätte bra fråga ska med läsa dina svar ville bara grattulera i förväg=)
  • justlove
    Bridezilla11 skrev 2010-08-01 22:07:33 följande:
    Okej, en djungel då med andra ord! :D Jag har bestämt mig för att ha ljuslila rosor m. pärlor, tillsammans med några andra blommor i något mörkare och ljusare lila samt vitt. Och något sånt där grönt längst ut (haha ursäkta min fina beskrivning, men jag har ingen aning om vad allt heter)Och det är handbunden bukett jag vill ha. Det borde väl vara säsong för dom flesta blommor i slutet av Juli? ;) Hur lång tid innan bör man beställa, någon som vet?
    hej jagtror det kan vara bra att prata med floristen jag har sj varit och pratat med en florist och där kan jag boka in ett möta för att prata priser och vad jag vill ha kostar dok lite men det drar dem av för blommorna man beställer sedan=)

ett bra tips är ju at beställa en sådann tid=)

• justlove
    blikarlsson skrev 2010-08-10 11:48:22 följande:
    Jag vill bara ha röda rosor i min buket, ni vet de där mörkt röda rosorna, i varierande storlekar. Buketten ska inte vara så stor, ca 15-20 rosor i en hårt bunden bukett. Kan eventuellt tänka mig något enkelt, vitt pärlband i som bryter av det mörka. Vad tror ni det skulle kosta i en interflorabutik?
    å låter jätte fint min mamma som gifte sig dock för 24 årsedan typ är idag bara 42:) hade bara rödarosor med brudslöja i och fint bundan=) jag vill ha en liknande bukett tror jag fast kanske som hänger ner lite!
Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)