Ni är väl fler än en person som ska ha möhippa för henne?
Det allra bästa brukar bli när man kan komma med idéer från olika tidpunkter ur hennes liv. Därför är det bra med folk som har känt henne under olika perioder. Tillsammans brukar man få massor med bra idéer.
T ex så hade vi för en tjej en väldigt hopkok av saker. Hon fick byta olja på en bil på en bilverkstad, arrangera blommor på en handelsträdgård, sy ett par kalsonger åt sin man utanför en tygbutik, rida på en riktigt välutbildad dressyrhäst, spela laserdome (Detta ihop med svensexan som var på andra laget och därefter så "förväxlade" vi dem så att vi hade killen en stund och svensexegänget hade tjejen. Vi bytte tillbaka över en bro enligt gammal spionfilmsmodell.) Under hela dagen fick hon även tillaga sniglar som vi sedan åt på kvällen. (Från levande, ganska läbbigt, men det var för att hon är känd för att ha varit petig med mat tidigare.)
Alla dessa saker hade på olika sätt med henne att göra och en enda person hade inte kommit på allt ensam. Inte var det så speciellt dyra saker heller, men det blev ett gediget program.
För en annan tjej, som är väldigt intresserad av matlagning, lyckades vi ordna så att hon fick vara med och göra förberedelserna inför kvällen på en lyxkrog i Stockholm. Hon måste givetvis vara nykter och vi fick inte vara med, men det var en upplevelse för henne. (Det var bara en av grejerna så klart.)
En kille vet jag fick baka pizzor åt sina kompisar på en kvarterskrog.
Möjligheterna är många, men det viktiga är vem hon är. Finns det kanske en enda sak som man vet att hon skulle uppskatta jättemycket men inte våga/unna sig själv så kan man lägga det mesta krutet på den saken och se till att andra aktiviteter är billigare.
T ex om hon spelar saxofon så kan man ordna en privatlektion med någon riktigt skicklig och kanske känd saxofonist. Eller brinner hon för teater, men inte vågat prova kanske ni alla kan fixa någon slags improvisationskurs tillsammans. Hon gillar hundar men har ingen själv - hjälpa till en timme på ett hunddagis?
Jag bara kastar ur mig idéer för att du ska komma igång.