• tezz840

vart köper man inbjudningskort?

sitter o kollar runt lite på olika hemsidor på nätet, men förstår inte så mycket..
    hur gör man när man ska köpa inbjudningskort och vart gör man det? försökte mig på att göra egna på en hemsida, men den var alldelles för krånglig.. det kanske finns nån enklare?

• Svar på tråden vart köper man inbjudningskort?
  • sms å fotboll

Jag ska göra våra själv men Kortdesign.se och Calligraphen är väl vanligt förekommande...

• tezz840

sms å fotboll skrev 2010-08-03 20:48:50 följande:
    Jag ska göra våra själv men Kortdesign.se och Calligraphen är väl vanligt förekommande...

men jag har varit inne där men förstår inte hur man gör...
    om man har hittat ett kort man vill ha, så står det ju köp och hur många man vill ha...
    men texten då? gör man inte den där också? eller ska jag skriva för hand tänkte dom?

• sms å fotboll

Kollade snabbt på Calligraphen och när du valt kort och trcykt på nästa så får du en massa val, tex lägg till insidestryck etc.

Hoppas det hjälper.

• mafm

På kortdesign väljer du lägg till text efter att du valt antal.

• MsRW

Vi beställde våra Save the date kort från Calligraphen. Enkelt och smidigt (kan se klurigt ut först, jag testade några gånger innan jag skickade beställningen), kom dock ihåg att granska korten före de trycker upp dem. Leveransen gick otroligt fort och vi är supernöjda! Vi kommer defenitivt beställa även våra inbjudningskort därifrån!

• fryser

kolla på annabor.com  när du sett nåt du tycker om kan du ringa så skickar hon provkort o sen bestämmer man typsnitt o vad som ska stå i. vi beställde från henne ,hittade en modell men valde en helt annan färg.. var jätte nöjda o allt gick snabbt till o mycket bra jobbat.. kan varm rekomendera de

• ClaraH

Vad kostar det ungefär att beställa på de olika sajterna?

• Runi

Det beror på hur många du ska ha? vistaprint har iaf så att man betalar mindre per stk ju fler man köper. Men det börjar med 10 för 70 sen så får man t.ex. 10 till för 40 kr mer och så. man får också enkla kuvert gratis med eller kan specialbeställa matchande. Jag tänkte nog beställa 40 stk för 180 kr med enkla kuvert så kan man hellre klistra dit något personligt eller så på kuverten. 

• Tillsammans2010

Kolla på www.brollopstryck.se vi har fått våra trycksaker precis som vi ville ha dem! Var först inne på Calligraphen (krångligt hemsida tyckte jag) och när vi räknade på vad det skulle kosta var vi uppe i över 10.000! På Bröllopstryck har vi fått allt för ca 4200:-.

• soon and very soon

betalade under 1000 för 65 inbjudningar med kuvert

• Tillsammans2010

Kan tillägga att vi beställt 70 inbjudningskort, 80 vigselprogram, 70 festprogram med tillhörande menykort samt 80 tackkort. (plus kuvert)

Svar på tråden vart köper man inbjudningskort?