Inlägg från: flisan78 |Visa alla inlägg
  • flisan78

LINDA HÄ (eller annan Maldiverna expert!)

Hej! Linda HÄ är ju experten, kolla gärna på hennes maldivernakoll.se där får man mkt information. Vi ska själva åka i april och har bokat med Fritidsresor 2 veckor. 1 vecka på Kuramathi och 1 vecka på Centara Grand Island. Vi var på Kuredu i april, som jag tyckte var jättefint. Det är oxå lite mer budget, men väldigt fina stränder och bra husrev. Vi såg skölpaddor varje dag tex. Var även ute med en båt en dag och såg massor av delfiner och fick snorkla med mantor. Hotellet har även ibland erbjudanden att man får åka till deras systerö Koomandoo och bo 3 nätter. Utan kostnad.. Vi fick tom bo 3 nätter på Hilton Irifushi (som vi aldrig skulle haft råd med annars..)

Jag rekommenderar att ni tar All inclusive. Om ni inte är nykterister. För om man dricker lite drinkar, vin, öl så tycker jag att man tjänar på det. Mat och dryck är ju dyyyrt!

Om ni ska välja nåt av de alternativen du nämnt, så åk till Filitheyo. Jag är nästan 100% säker på att Linda HÄ skulle välja det oxå.

Mvh Lisa

• flisan78

Förresten, utflykt till Male tror jag inte är så spännande... Ödsla inte tid på det om ni bara ska vara där 1 vecka.

Svar på tråden LINDA HÄ (eller annan Maldiverna expert!)