Strul på bröllopsdagen
Vi gifte oss den 31/7.
Innan detta så hade vi haft MYCKET strul mellan familj,släkt och vänner, så vi struntade i den större festen efter bröllopet och valde en liten fest för de närmasta. Detta slog hårt på många, men alla skulle ändå komma. Vi beställde rätt dyra vigselprogram till alla+organza påsar med ris.
Vi skulle vara ca. 50 st i kyrkan, men när prästen kommer kl 17.00 och ska hämta oss så är det ca. 20 st som fattas. Det var all släkt på min mammas sida + några till. Dom struntade alltså i att komma, vi fick inget grattis eller något. Ingen hörde ens av sig.
Inte nog med detta, jag åkte för att hämta bröllopstårta och blommor tidigt på bröllopsdagen.
Började med att charm hade gjort en tårta för 13 pers och inte 23 pers. Jag fick PANIK. Dom löste detta med 3 olika tårtor. Så det vart absolut inget speciellt. Men dyrt ändå.
Sedan hämtade jag blommorna och alla var super fina, men när vi är påväg till kyrkan börjar min bukett falla isär :S Och när vi ska fota innan vi ska viga oss så faller den nästan totalt isär ! Och jag känner hur paniken börjar komma. Men försöker undvika detta och ha roligt iaf.
Åkte till blommsterlandet igår och hoppas dom kommer fram till något bra. Man vill inte att detta ska hända på sin bröllopsdag!
Nu har jag fått skrivt av mig lite.
Ni får gärna kommentera !