Inlägg från: KarolineEriksson |Visa alla inlägg
  • KarolineEriksson

Strul på bröllopsdagen

Vi gifte oss den 31/7.

Innan detta så hade vi haft MYCKET strul mellan familj,släkt och vänner, så vi struntade i den större festen efter bröllopet och valde en liten fest för de närmasta. Detta slog hårt på många, men alla skulle ändå komma. Vi beställde rätt dyra vigselprogram till alla+organza påsar med ris.

Vi skulle vara ca. 50 st i kyrkan, men när prästen kommer kl 17.00 och ska hämta oss så är det ca. 20 st som fattas. Det var all släkt på min mammas sida + några till. Dom struntade alltså i att komma, vi fick inget grattis eller något. Ingen hörde ens av sig.

Inte nog med detta, jag åkte för att hämta bröllopstårta och blommor tidigt på bröllopsdagen.

Började med att charm hade gjort en tårta för 13 pers och inte 23 pers. Jag fick PANIK. Dom löste detta med 3 olika tårtor. Så det vart absolut inget speciellt. Men dyrt ändå.

Sedan hämtade jag blommorna och alla var super fina, men när vi är påväg till kyrkan börjar min bukett falla isär :S Och när vi ska fota innan vi ska viga oss så faller den nästan totalt isär ! Och jag känner hur paniken börjar komma. Men försöker undvika detta och ha roligt iaf.

Åkte till blommsterlandet igår och hoppas dom kommer fram till något bra. Man vill inte att detta ska hända på sin bröllopsdag!

Nu har jag fått skrivt av mig lite.

Ni får gärna kommentera !

• Svar på tråden Strul på bröllopsdagen
  • KarolineEriksson

Nej , eller jo en hörde av sig igår och skrev att hon inte kom för att ingen annan skulle gå på den sidan. Och hon ville inte gå ensam.

Jag är väldigt besviken iaf. Vi la ju även ut lite pengar på dom också.

• KarolineEriksson

Ja, jag kan inte förstå hur man kan bete sig som dom gjort. Men efter detta så vet man ju vilka som bryr sig iaf.

Vi försökte tänka bort allt det negativa och tänka på det posetiva iaf. Solisten vi hade bokat ( en tjej ifrån idol ) var verkligen super duktig och musiken kunde inte bli bättre, många tårar ifrån gästerna kom. Vigseln gick jätte bra också. Festen med familjen och de närmsta vännerna vart också lyckat. God mat och en trevlig kväll.

Vid 1 tiden på natten gav jag och min sambo upp och åkte in på first hotell för att spendera våran bröllopsnatt. Också super lyckat. Vi hade champange, lavande ljus,jordgubbar,choklad m.m , egen bastu och eget bubbelbad. Vi fick vara kvar till 15.00 dagen efter så detta var verkligen mysigt.

Och igår bokade vi våran bröllopsresa till Cypern. Vi åker på måndag och blir borta 1 vecka. Vi tar med våran son på 1år och 8 mån, sedan bjöd vi med min mamma som ska få vara lite barnvakt så jag och min sambo får lite tid för varandra.

Här är lite posetiva saker iaf

• KarolineEriksson

Jag har tydligt sagt att jag är väldigt besviken till ena som hört av sig. Och jag kommer inte höra av mig. Dom har ju inte ens sagt grattis.

Nä många som har gjort oss besvikna.

• KarolineEriksson

Jag har varit lite otydlig när jag skrivit från början ser jag!

Vi skickade ut inbjudan redan i mitten på April. Där var alla bjudna på fest. Vi hade satt osa 31 Maj. Men ganska snabbt efter att vi skickat ut våra inbjudningar så ringer det folk hit och dit och ska bjuda med sig människor, det var tjafs om vilka som skulle få komma och inte komma, släkt på pappas sida sa upp kontakten med oss, trots att vi inte är inblandade i något.

I mitten på Maj så tar vi beslutet att endast ha fest för våra familjer. Men att alla andra ska få närvara i kyrkan. När alla börjar ringa så förklarar vi vårat beslut och varför. Men alla i stort sätt tackade ja iaf och har sagt fram till dagen innan vigseln att dom ska komma. Så vi beställde vigselprogram+organza påsar med ris till alla som sagt ja. Vi väntade till och med några extra min på alla som sagt ja skulle komma innan vi gick in i kyrkan. Men dom kom aldrig.

Och detta gör mig väldigt besviken!

Marängtrollet Offline:

Ang. Brudbuketten så vart jag helt förstörd men försökte tänka bort det, blommsterlandet skulle ringa idag, men har inte hört något ännu! Får se vad dom kommer fram till.  Den kostade trots allt 1700:- och då vill man ju gärna att den håller!

Gud så trist med din familj. Jag lider med dig. Jag förstår mig inte på människor längre. Och man tror att vuxna människor ska kunna bete sig.
    Men nu har jag fått lärt mig att vuxna människor är t*san inge bättre.

Lycka till med planeringarna och hoppas det blir bra med allt.

Svar på tråden Strul på bröllopsdagen