Inlägg från: Marängtrollet |Visa alla inlägg
  • Marängtrollet

Strul på bröllopsdagen

Och du ska definitivt ha pengarna tillbaka för buketten!!
    Jag jobbade som florist i många år, och jag hade dött om en brud kommit in och berättat att den fallit sönder!

Jag känner igen det där också att inte ens få ett grattis...
    När jag och min BM förlovade oss så satte vi in en liten annons i tidningen och sade annars absolut inget till någon förrän efteråt.
    På kvällen efter hade jag fortfarande inget hört från mina föräldrar, men senare på kvällen såg jag ett missat samtal på mobilen.
    Glad såg jag att det var de som ringt så jag ringde upp..
    Skulle jag inte gjort.
    De trodde att det var min syster som ringde och när det förstod att det var jag så sa pappa; Det är la fan inget att gratulera till!!
    (Min pappa är inte så förtjust i min Bm´s pappa så jag antar att det är roten till det onda)
    Men sen lade han bara på!
    jag blev så oerhört ledsen och pratade inte med dem på ett par månader.
    Svider fortfarande även om tiden gått. Nu när jag nämnde att vi planerar bröllop nästa vår så sade pappa bara; man ska inte planera så mycket...

Suck! Så ibland är det bara så det är. Men det var fult av dina släktingar att "prata ihop sig " om att inte komma!
    Försök som de andra skrivit att tänka på det positiva ändå. Kram!

• Marängtrollet

Tack! Och jag hoppas verkligen du får kompensation som sagt, ge dig inte!

Nej jag begriper inte hur folk tänker... Vuxna människor som inte klara att över en enda dag hålla sams och lägga sina egon åt sidan!
    Att ställa krav hit och dit på vilka man "ska och inte ska" bjuda och vem de inte vill sitta bredvid mm..
    Jag håller som bäst på med inbjudningslista och preliminär bordsplacering men det är då inte lätt! Det går tydligen inte göra alla nöjda..
    Jag hoppas det går bättre för mig, men jag är tveksam..

Men du, ha nu en riktigt underbar resa! Njut! =)

Svar på tråden Strul på bröllopsdagen