Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

jobbig sitation

Har hamnat i ett dilemma. Min syster som även är min tärna var tillsammans med en kille under en längre tid, han var inbjuden till bröllopet och skulle ha varit med oss hela dagen eftersom han skulle åka med min mamma och tärna. men sen var han otrogen på ett otroligt svinigt sätt, och till historien hör även att att han var otrogen med min syster mot sin dåvarande tjej ett bra tag innan han dumpade henne för min syster. Och miin syster blev helt förstörd när han lämnade henne.

Hon har nu träffat honom och vart med honom igen och det låter som om dom är påväg att bli tillsammans igen. Och nu till mitt dilemma, eftersom han från början var inbjuden till bröllopet, är han det fortfarande om dom nu blir tillsammans igen? Måste jag bjuda honom eller kan jag säga att han inte får komma? Jag förstår ju samtidigt att det är hennes beslut och att jag får acceptera det. Men jag vill inte ha honom där på min dag, och speciellt eftersom han kommer vara med under hela dagen innan också.

Har jag rätt att neka honom att komma? Det är väl det jag egentligen undrar bakom allt svammel!

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden jobbig sitation
  • mattiasFästmö

Okej, jag pratade med henne och hon var helt införstådd i att jag inte ville ha honom där. Min mamma hade tydligen också motsatt sig allt och vägrat att ens titta på honom. Men sen får vi se om hon fortfarande tycker det är okej i Oktober. Usch jag är så arg på henne, han kommer ju bara göra henne illa igen. Fy :(

• mattiasFästmö

Brautchen skrev 2010-08-07 02:16:07 följande:
    Det låter som om killen är ett svin... Trots det hade jag låtit honom komma på bröllopet om de är ihop då, men inte om de inte är ihop. Är de ihop när bröllopet är kommer din syster säkert att vilja ha honom med, och även om du (med all rätt!) inte förlåter honom så är det ju onödigt att riskera att din syster vänder sig emot dig för att du är emot hennes kille... Om du förstår hur jag menar...

Ja han är ju verkligen det jag har pratat med min syster nu och hon säger att hon förstår. Saken är den att jag är rädd att om dom är tillsammans i Oktober, att hon har hunnit ändra sig tills dess. Det är så svårt. Jag vill ju inte precis som du säger att vi ska bli osams heller, men samtidigt så är det ju faktiskt min dag..

• mattiasFästmö

pantertant skrev 2010-08-08 14:09:01 följande:
    Ehh...ursäkta men vad har du med deras förhållande att göra?? Det är väl ändå upp till din syster? Klart du blir ledsen för din systers skull om han är taskig mot henne men din syster verkade ju uppenbarligen veta exakt vad hon gav sig in på när hon blev tillsammans med honom....och om hon nu väljer att gå tillbaka till honom är det väl bara att gilla läget?   Ett tips är att ni fokuserar endast på varandra på "er dag"..        

För det första blir jag väldigt irriterad på ditt sätt att inleda ditt inlägg genom att invalidera mig. Och sen så tycker jag sbsolut att jag har med det att göra? Om du hade någon närstående som tex. blir slagen av sin man, är det inte din sak då? utan det är bara att 'gilla läget?' låter väldigt okänsligt tycker jag iallafall. Nu blir min syster inte slagen fysiskt men han använder henne som en dörrmatta och totalt trycker ner henne. Så ja, jag tycker att jag har rätt att säga och tycka inom detta. Och sen så är det klart att vi ska fokusera på varandra under dagen, men vi har ju gäster av en anledning. om det är skitesamma vilka som vi bjudit så skulle vi ju komma billigare undan om vi struntade i gäster helt. plus att denna kille nu även isåfall kommer kommer vara med under hela dagen innan också. Så det är inte så bara, nej tack.

Svar på tråden jobbig sitation