• pantertant

jobbig sitation

Ehh...ursäkta men vad har du med deras förhållande att göra?? Det är väl ändå upp till din syster?

Klart du blir ledsen för din systers skull om han är taskig mot henne men din syster verkade ju uppenbarligen veta exakt vad hon gav sig in på när hon blev tillsammans med honom....och om hon nu väljer att gå tillbaka till honom är det väl bara att gilla läget?  

Ett tips är att ni fokuserar endast på varandra på "er dag"..

• pantertant

Du frågar vad vi tycker och då får du finna dig i att inte alla kommer hålla med dig. Själv blir jag irriterad av att du ens kan jämföra misshandel med otrohet. 

Jag tycker som jag tycker...deras förhållande är DERAS ensak. Det är upplagt för tjafs om du ska bestämma att hon inte får ta med honom..

• pantertant

Snigel Bee,

Att psykiskt trycka ner någon och att ljuga är INTE samma sak som att bli misshandlad av sin man. Jag har själv blivit psykiskt nedtryckt under många års tid och skulle aldrig komma på tanken att jämföra mig med kvinnorna som blir slagna. 

Om du går till en kvinnoklinik och ser en blåslagen kvinna som flytt för livet så kommer du förmodligen skämmas över att du ställt dig i samma kategori som dom. 

Jag förstår också att hon har svårt för killen, vem skulle inte ha det när det gäller ens syster...men att riskera att det skär sig med syrran gör ju knappast saken bättre...jag har av egen erfarenhet lärt mig att det är bättre att finnas till hands och stötta än att försöka lägga mig i.

Men alla gör som den vill!

Svar på tråden jobbig sitation