Hjälp, hur ska vi skriva i inbjudan?
Håller på för fullt med inbjudningarna som vi verkligen måste skicka ut nu.... Men problemet e att vi har kört fast.
Vad skriver man? och hur?
Vore kul att se vad ni andra har skrivit!
Håller på för fullt med inbjudningarna som vi verkligen måste skicka ut nu.... Men problemet e att vi har kört fast.
Vad skriver man? och hur?
Vore kul att se vad ni andra har skrivit!
Välkommen till vårt bröllop!
Vi gifter oss i Staden.
25 juli 2009 kl 15.00
Plats meddelas på bröllopsdagen
Därefter intar vi middag
På Restaurangen
Namn & Namn
Osa: senast datum Klädsel: valfri ledig klädsel
Tel: xxxx-xxxxx
Eller så här?:
Välkommen till vårt bröllop!
Vi gifter oss i Platsen, Staden.
25 juli 2009 kl 15.00
Vid regn: alternativa platsen
Därefter intar vi middag
På Restaurangen
Namn & Namn
Linda & Hannes Ekholm är välkomna att närvara vid vigseln mellan Anna och Anders i X-kyrkan den 7/7 2009 kl 15:00. Efter vigseln inbjuds ni till efterföljande middag i brudparets hem. OSA senast 1/8 till brudparet. För övrig information ta kontakt med Lisa Andersson telefon 09-123455"
Klädsel: Kavaj
\"Vi har glädjen att inbjuda er till x och x bröllopsfest. \"
Då och då där och där...
Sen står det med lite mindre text:
\"Bröllopsceremonin kommer att ske i all enkelhet med endast det närmaste närvarande.\"
Varmt välkomna..
Ni inbjudes att med Er närvaro hedra vigselakten mellan
Lotta Persson
&
Pär Nilsson
i Kyrka
datum kl
samt därefter intaga middag på
namn
Tack för alla tips, vi satt igår å grejade å tror vi har fått ihop nåt som vi gillar... det är väldigt likt flera av era tips=) Ska bara göra sista finliret så e d klart sen tror jag=)
Såhär skrev vi:
Välkomna till vigsel mellan Anna & Andreas
Plats: xxx
Datum: 2010-08-14
Tid: 1630
Efter vigseln bjuder vi på mat och dryck i samlingslokalen
Bar till självkostnadspris för ytterligare förtäring
Kontaka oss gärna om ni har några frågor OSA 20-07-01
Mejladresser och telefonnummer till oss och till toastmastern
Vi önskar inga presenter, men blir väldigt tacksamma för ett bidrag till bröllopsresan!
Vi skrev en inbjudan på rim där vi fick med all information...väldigt uppskattat
så här skrev vi
Välkommen till vårt bröllop ( typsnitt scriptina)
resterande text är i typsnitt troyan förutom våra namn som oxå är i scriptina
Vi gifter oss i xx kyrka lördagen den 4 september klockan 17.00
Därefter inbjuds ni till middag och festligheter på xxx
klädsel: kavaj
Middag och fest firar vi i vuxet sällskap men givetvis är spädbarn välkomna
Micaela & Tobias
längst ner i vänstra hörn står det:
RSVP senast den 31/7 till Toastmaster xxx, hans mailadress och tel. nr
Längst ner i högra hörnet står det:
Mer information på www.xxxxx.se
Jag är lite nyfiken på vad du skrev.... vill du berätta för mig
//A6-vis
Vi gifter oss!
namn & namn
inbjudes att med sin närvaro hedra vigselakten mellan
namn & namn
i kyrka den datum kl.
Därefter inbjudes till middag, fest samt övernattning på XXXXXXX
Barn är en gudagåva, men denna kväll får de stanna hemma och sova
Klädsel: mörk kostym
Osa senast datum till toastmaster tel:
e-mail:
För mer information, besök vår hemsida www.
Tackar för alla tips... Nu har vi fått iväg våra inbjudningar och resultate blev något i denna stilen: Härmed inbjuds ni att med er närvaro hedra vigseln mellan XXXX & XXXX Vigseln äger rum 4 december 2010 i XXX kyrka, kl 14.00. Efter vigseln inbjuds ni till bröllopsmiddag och fest på XXXX. Under detta ståt våra föräldrars namn eftersom de står för den största delen av festen. Längst ner står lite info om osa, klädkod, anmälning osv.
Jag skrev så här: Välkommen till vårt bröllop I (kyrkans namn) 31 December 2010 kl 16,30 Vi bjuder på middag! För de som vill fortsätter nyårsfirandet hemma hos oss! osa 30/12.2010 Klädsel. Valfri Jag kan inte skicka mina inbjudningskort förrän 23 December & därav det sena osa datumet. Eftersom det bara är våra familjer som är våra gäster satte jag bara det datumet för att ha angett ett datum! hoppas du förstår hur jag menar!
"Vi ska gifta oss och hoppas att Ni vill komma på bröllopet!
namn och namn
datum, tid
Vigseln med efterföljande kalas kommer ske på plats, ort.
Klädsel
OSA till namn innan datum, telnr och meiladress. "
Sen hade vi info på baksidan:
"Lite praktiskt:
Tal och dylikt anmäls till Toastmaster namn, tel: xxxx eller mail: xxxxxxx.
Gåvor mottas tacksamt i form av bidrag till bröllopsresa. Gåvan kan med fördel sättas in på konto xxxxx. Märk med ert namn så vi vet vem vi ska tacka.
Vi bjuder på fördrink och vin/öl till maten, därefter får man handla i baren.
Meddela eventuell specialkost (vego, allergi etc,) senast datum direkt till Festplatsen/restaurangen, tel:xxxxxxxx.
Vi skulle tycka att det var skoj om ni ville övernatta på Festplatsen med oss. Pris för rum i fina Hotellbyggnad kostar 850 kr inkl brunch och tillgång till bastu, pool och Mälaren. Bokningarna gör ni på egen hand på tel: xxxxxx. Kika in på webplats www.xxxxxx , där finns även vägbeskrivning! Förslag på annat boende ges på begäran.
Vi tycker om barn men vår bröllopsdag vill vi fira med våra vuxna vänner! "
Eigollet - gillade hur ni hade uttryckt önskan att gästerna ska övernatta på festplatsen! Vårt ställe vill ha garanti för visst antal nattgäster även om gästerna betalar det själva. Blir det för få övernattande får vi stå för mellanskillnaden. Har funderat mkt på hur man kan utrycka detta utan att "tvinga" gästerna eller säga att vi får betala själva annars. Vill inte lägga press på dem - men vill gärna att de övernattar. Jag kommer nu skriva nåt liknande!
Detta med bidrag till bröllopsresan tycker jag är det svåraste!
Gillade din formulering Apan80, men vill gärna ha fler förslag på hur man på ett fint sätt uttrycker att man vill ha pengar istället för prylar.
MrsT2011 - tänkte oxå be om pengar/bidrag. Men vi tänkte ett bidrag till festen istället för resa (tänkte oss en bröllopsweekend till Paris, så billigt att vi kan betala den själv) och det är svårt att utrycka tycker jag. Vi lägger allt krut på festen på ett slott istället för dyr resa, dyr klänning osv och det gör vi mycket för vi vill ge gästerna den upplevelsen såväl som för vår skull.
På inbjudan funderar jag på något som;
"Istället för bröllopspresent önskar vi ett bidrag till vårt drömbröllop!"
Och sedan skriva i ett vidare informationsblad/hemsida;
"Bröllopsbidraget sätts med fördel in på vårt bröllopskonto xxxxx tillsammans med ditt namn så vi vet vem vi har att tacka."
Vad tror ni om det?
Hm, om boendet kan ni inte göra någon form av intresseanmälan först då? Så vet ni hur många som är intresserade
Typ:
Vi skulle tycka det var skoj....blabla.....Boende kan ordnas på festplatsen, men för att få ett bra pris för alla måste vi bli ett visst antal. Anmäl er till brudparet/festplatsen/toastmastern innan datum. Finns tillräckligt intresse läggs i så fall en bokning.
Eller nåt!