Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

Borglig vigsel

Är ganska ny i giftastankarna och det enda som är helt klart är väl egentligen att det blir en borglig vigsel. Men vill ju för detta inte missa det där speciella i vigseln.

Dela gärna med er om era egna tankar och idéer kring borglig vigsel!
    Var kommer ni att vigas?
    Hur kommer vigseln att gå till?
    Musik?
    Egna löften?
    M.m.

• Svar på tråden Borglig vigsel
  • dreams come true

Jag är lite sugen på vintervigsel och hitta en mysig stuga eller någon gammal källarlokal med välvda tak och så och sen ha miljoners miljarders tända ljus. Känns som att det skulle bli väldigt stämningsfullt. Den allra svåraste biten känner jag är in och utgången, i kyrkan faller det sig ju så naturligt. Hur ska ni göra när ni gått ut?
    Vi vill nog också ha lite sång och sånt. Lite solosång, flöjtspel och så där... men tänker nog egna löften, tror jag. Men kan tänka mig att vi ångrar oss när man kommer närmare.
    Kan man be vigselförrättaren lägga till "extragrejer" så det inte är man själv som planerat allt i minsta detalj utan att även hon/han säger något eget?

• dreams come true

Vi har tänkt oss barnfritt. Annars hade jag nog hoppat över ljusbiten. Hade blivit aningens för stor risk att man hade fått åka brandbil från vigseln i så fall.
    Jo men precis så som du skriver det där med gången är det ju. Man vill ju liksom gå fram emellan. Traditionsbundet?
    Härligt att hon frågade om talet, hoppas de gör det när vi ringer också!

Svar på tråden Borglig vigsel