Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

Borglig vigsel

vi kommer gifta oss på ett hotell, vi kommer lägga upp vigseln i korta drag på det sättet att vi har ingångsmusik, vigselförättaren säger några ord om kärlek, vi har en låt, och sedasn säger vi ja till varandra och pussas, sen så har vi utgångsmusik. Vi kommer inte ha egna löften, även om jag gärna hade haft det, men min m2b är inte så förtjust att prata inför folk och om jag känner migsjälv rätt så kommer jag tjuta tills jag får vätskebrist, så vi valde att utelämna dom. efteråt kommer vi ha middag med mat och tårta och allt som hör till

• mattiasFästmö

dreams come true skrev 2010-08-12 21:18:36 följande:
    Jag är lite sugen på vintervigsel och hitta en mysig stuga eller någon gammal källarlokal med välvda tak och så och sen ha miljoners miljarders tända ljus. Känns som att det skulle bli väldigt stämningsfullt. Den allra svåraste biten känner jag är in och utgången, i kyrkan faller det sig ju så naturligt. Hur ska ni göra när ni gått ut?Vi vill nog också ha lite sång och sånt. Lite solosång, flöjtspel och så där... men tänker nog egna löften, tror jag. Men kan tänka mig att vi ångrar oss när man kommer närmare.Kan man be vigselförrättaren lägga till "extragrejer" så det inte är man själv som planerat allt i minsta detalj utan att även hon/han säger något eget?

Det låter jättemysigt! det enda jag tänker på då är att det nog bör vara barnfritt isåfall Vi kommer ha som en liten gång att gå in på. Man vill ju ha dendär delen när alla vänder på huvudet och bara tappar hakan över att man är så vacker, om du förstår vad jag menar? Jo men jag tycker verkligen att löften är jättevackert att ha, vi har funderat på att skriva löften, men att vi läser upp dom för varandra morgonen efter på hotellet när det bara är vi. Ja det spelar kanske roll beroende på vigselförättare, men våran ska då göra så iallafall, hon frågade om vi ville att hon ska hålla ett eget litet tal och prata lite om kärleken och äktenskapet och så. och det är inget vi planerar utan det kommer hon skriva ihop

• mattiasFästmö

dreams come true skrev 2010-08-12 21:35:52 följande:
    Vi har tänkt oss barnfritt. Annars hade jag nog hoppat över ljusbiten. Hade blivit aningens för stor risk att man hade fått åka brandbil från vigseln i så fall.Jo men precis så som du skriver det där med gången är det ju. Man vill ju liksom gå fram emellan. Traditionsbundet?Härligt att hon frågade om talet, hoppas de gör det när vi ringer också!

Hihi ja det är ju säkert en upplevelse det med Ja men precis! Ja det är det nog kanske, men jag tror att det är en häftig känsla, istället för om man tex skulle stå där framme redan innan. Ja annars kan ni säkert fråga om det, tror inte att det borde vara något problem!

Svar på tråden Borglig vigsel