Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

IRRITERAD

AH ibland förstår jag inte vart folk har gjort av sin hjärna? Vi ska gifta oss nu i Oktober, och jag har en barndomsvän som inte mår så bra psykiskt, så för hennes skull och för att hon lättare skulle kunna komma så bjöd vi även med hennes mamma som är helt underbar. Vi skickade alltså ut en inbjudan till dom två. Jättebra sa hon och jättebra sa vi. Dom skulle komma båda två. Och nu när jag pratade med hennes mamma och skulle fråga om hon var allergisk mot något så säger hon att ja men det är ju inte säkert det är jag som kommer? VAA? sa jag? Näe för då har min barndomskompis hittat någon kille som hon nu dejtar som jag varken hört talas om eller träffat, och mamman menade ju att då tar ju såklart min kompis med honom dit, det är ju roligare än hennes 'torra gamla mamma'. Och jag bara gapade? Tror folk att det är en öppen inbjudan? Att man kan ta med den man känner för? Inbjudan var till min kompis och hennes mamma. Och min vän har inte ens nämnt detta för mig. BLIR SÅ IRRITERAD! och det är inte så att han kommer istället för, utan vi får SE om han kommer istället. Så nu så kan vi inte göra bordsplacering eller festprogram eller sånt. Jag blev så sjukt irriterad. Ursäkta att det blev ltie långt.

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden IRRITERAD
  • mattiasFästmö

Katlah skrev 2010-08-13 17:24:51 följande:
    Dalig stil, man sander ut inbjudningar for att fa dom man sjalv valjer till brollopet.Det ar ingen javla oppen fest! utan man vill ha manniskor dar som kommer for brollopsparets skull o har en relation till dom.Skujlle ringt upp kompisen direkt och avstyrt.

Ja men precis! Det är ju ingen öppen inbjudan, eller att vi skrev min kompis +1, utan vi skrev hon och hennes mamma. Man blir så sjukt irriterad på att folk verkar ta det med en klackspark bara, att det är självklart att dom får göra som dom vill! Ska absolut ta upp detta med henne! Hoppas hon har någon bra förklaring. Men om jag känner henne rätt så kommer hon bli sur och dra sig ur, vilket känns tråkigt!

• mattiasFästmö

Katlah skrev 2010-08-13 17:29:58 följande:
    Tror inte folk fattar hur viktig denna dagen ar forran man sjalv sitter har :)Jag forsoker att inte bli upprord for innan jag borjade min planering kunde jag lika garna gjort samma klavertramp!Men man blir valdigt irriterad ibland :DLycka till!ps dalig stil dock om vannen drar sej ur. Herregud! det ar ju ER dag!

Ja det är väl så kanske att man blir lite bridezilla när det är ens egen dag det handlar om! Ja man blir ju det! Och speciellt när man har nästan sett det framförsig hur alla ska sitta och så, det är ju inte någon jättestor grej men det lite rubbar ju hela bilden! Tack! Ja verkligen, det enda jag kan tänka mig är att hon blir sur för att hon då tycker att jag inte stöttar hennes förhållande typ och av den anledningen skiter i att komma..

• mattiasFästmö

Ja alltså hon får väl ta med honom om det ska vara så, men då vill vi för det första träffa honom först. Och sen måste det ju vara säkert då, hon kan ju inte gå runt och fundera och vela. och sen är ju saken om dom ens är tillsammans då.. Det värsta tror jag är att hon inte sagt något alls om det, att hon bara antagit att hon får göra precis hur hon vill och ta med vem hon vill. Blir bara så arg!

Svar på tråden IRRITERAD