Uttan skrev 2010-08-17 19:18:52 följande:
Förstår hur du menar, men det är ingen fjäder av en höna det här. Deras dotter (min kusin) som vetat om vår vigsel i 2 år bestämde sig väldigt hastigt för att gifta sig några månader före oss (bara för att göra det före oss) inte för det bekommer mig så mycket men sen lägger hon sin bröllopsresa ½ år efter sin egen vigsel över vår vigsel. Fine, dom kommer inte - Men föräldrarna till henne har fått både inbjudan, muntlig påminnelse och sms-påminnelse. Då gör jag väl inte en höna av en fjäder när jag säger att jag inte vill att dom kommer pga att dom missat anmälningsdatumet? Till saken hör att de glömt bort bla min brors födelsedag osv flera gånger och det är min pappas enda bror vi pratar om. Känns lite som om dom valt.
Fast det vet du ju inte, att dom gör det för att vara elaka. Dom kan ha väldigt mycket i sina liv just nu eller bara allmänt virriga. Jag har tex ingen koll på när min egen pappa fyller år, eller mina bröder. För att jag är sämst på datum och jag är sämst på att minnas saker. Bara för att bröllopet är viktigaste för dig så betyder inte det att det är viktigast för alla andra. Det absolut enklaste för din del är ju att du tar 5 minuter och ringer dom, frågar om varför dom inte svarat och hör hur dom vill göra. Då har du respekterat dom såpass att du ringer och frågar istället för att bara säga att 'svarar inte dom så tänker minsann inte jag heller..' plus att du då vet hur dom tänker och hur dom vill göra och kan släppa det och sluta gå runt och tänka på det. Och skulle dom då säga att dom vill ha mer tid eller att dom måste fundera på något uta någon bra anledning så kan du då säga att då behöver dom inte komma. men då har iallafall du gjort allt du kan och inte bara klippt av dom för att dom missat osa datumet.