Blir bara så ledsen...
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det som min mamma berättade i telefon tidigare idag. Jag, min blivande make Micke, min bror Magnus och en av mina bästa väninnor, Frida, har tillbringat helgen på vårt sommarställe. Vi åkte dit i fredags eftermiddag/kväll. Jag tog det väldigt lugnt med dricka, höll mig till mina två glas vin. Min väninna drack dock en hel del.
Helt plötsligt dyker mamma och pappa upp på ett spontanbesök. Jätteroligt! De hade aldrig träffat Frida innan. Men jag som känt henne ett par år har pratat mycket om henne för mamma och pappa. Jag har stöttat henne genom stora problem hon haft.
Mamma och jag står sedan inne i köket i stugan och pratar. Då ser jag att Frida hoppat ner i båten till pappa. Tänkte inte så mycket på det, de pratade - jag visste bara inte om vad. Sedan följde hon pappa som en igel under resterande tid de var där.
Nu har jag fått veta vad Frida sa till min käre far:
"Vad är ni för en konstig familj egentligen? Magnus (min bror) är jättetrevlig och snäll, han är en sökare. Anja (jag) hackar på Magnus hela tiden. Och du (pappa) har som en stor mur runt omkring dig! Älskar du verkligen din fru? Är du verkligen lycklig?"
Detta sa hon!! Jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon står mig nära/har stått mig nära. Vad ska jag säga till henne? Inte kan jag väl bara låta detta passera? Mamma och pappa mår ju inte så bra över det och jag gör det definitivt inte!
Trots att hon var ganska onykter så är det inget försvar, tycker inte jag i alla fall! Man kan inte säga så till någon man aldrig träffat innan - oavsett om du är onykter eller ej!
Snälla, rätta mig om jag har fel! Vad ska jag göra??
Förlåt om det blev invecklat, men hoppas ni förstår hur jag menar...