• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-08-19 16:41:03 följande:
    Idag har jag ONT!! Det strålar ända ut i benen min lilla sötis säger i bilen hem från affären : "du kan ligga i foffan å vila sen när vi kommer hem mamma. Så får du Moas gosedjur åsså."
    Gulliga Moa <3

Jag har oxå ooont idag, mest i mufflan eller blygdbenet, känns som om allt ska trilla ut, väldigt smärtsamt, antar att det är foglossningen som dragit igång igen

• Heloise

Jag lägger mig och myser med mina nyklippta och nybadade perserkatter, de luktar persika och är mjuka som bomull, väl spenderade 800kr

Ja det eskalerar för varje minut, det onda. Har ju klarat mig ett par dagar ifrån smärta men det är klart det ska dyka upp nu när vi ska till Kinna och hälsa på jättegoda vänner, bara för att jag har längtat efter dem så att det gjort lite ont i hjärtat! Det är klart att jag ska ha ont då

Grattis lilla E!

Blomman: de är ju så otroligt söta!

Sonja: önskar jag kunde komma upp och hjälpa dig med gräsklipp eller nätt annat, typ köra hem bilen, men det går inte så bra just nu när jag itne ens kan ta mig till köket. Du behöver inget bakat eller så, jag kan skicka upp, linfrölimpor till din man, det är också bra för magen Puss och kram till er och jag tycker verklgien att det är dags för lite medvind nu!

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-19 19:05:41 följande:
    Gosedjur som gosedjur. Men så typiskt att det ska bli så ont just när ni ska träffa vänner.
    Ja verkligen, jag känner för att gråta en skvätt! Vi brukar bara "hinna" träffa dem 1 max 2 ggr om året, och det är väl iten guldläge att dra till Kinna med liten bebis mitt i smällkalla vintern direkt. Äsch jag tar med mig datorn och Gilmore Girls dvdboxarna till skönaste fåtöljen och fot pallen.
  • Heloise

Hej hop nu är vi hemma igen efter en jättetrevlig helg hos goda vänner!

Aleta: en stor varm kram till er!

Blomman: jag hoppas att mannen blir bättre på att kommunicera det klart att det blir ensamt.

Villemoa: Usch usch usch, måste vara fruktansvärt! Kryckor kanske skulle kunna fungera, annars har jag hört att akupunktur har fungerat väldigt bra på många med svåra smärtor.

Daa: hoppas itne det är foglossning, det suger verkligen

Jag har säkert missat massor, men jag ville bara titta in och säga hej innan jag tar en dusch och dör i sängen.

Vi åkte kl 16:48 ifrån Gävle och var framme 22:50 i Kinna på fredagen, det var lite vin för vissa och en mugg te för andra när vi kom fram och massa surr. Sen sov vi sött och på lördagen var jag och P till GeKås och shoppade, hittade mkt babysaker, men handlade vara det mest nödvändiga, samt regnställ En upplevelse var det iaf, nog för att det fanns mkt bra, men herregud vad med skit det fanns där med. Killarna var och sköt pistol på nått skjutfält, J är polis och det var trots det oavgjort mellan Panzer och J Sen var det mer surr och vin och jättegod mat samt sällskapsspel. Idag åt vi en sen och låååååång frulle, sen drog vi hemöver vi 12:30, vi gjorde ett stopp vid Den Gyllene Uttern för lunch( vidunderlig utsikt över Visingsö) och sedan raka spåret hem. Känner varje gång vi träffar dem hur roligt det vore att träffas mer, men det är svårt när vi bor dryga 60 mil ifrån varandra, det blir bara 1-2 ggr om året, speciellt som vi alla jobbar helger( P är skjutsökterska och J polis, jag jobbar på Ica) Panzer är den enda av oss som har ett 8-17 jobb, och det har han haft i hela 3 veckor innan det jobbade han oxå helg.

• Heloise

Hello Flamman( vacker namn och bild på en vacker tjej) och fjället Som Batman och Robin ungefär

Ingis: jag måste bara säga att jag hade fick ett samtal ifrån en nära vän idag, hon hade precis samma "problem" som dig, bara det att det är hon som vill jobba på huset och han som vill mysa med familjen. Skillnaden är att de har hållit på i 2 månader och ska snart på 2 månaders semester med bebben utomlands, de kommer ha så mkt tid för varandra att de blir less Menade inte alls att förringa, det var bara ett sådant sammanträffande att min kompis i 1 timme idag tjatade om hur viktigt det var att få huset klart och hur less hon är på att hennes man bara vill göra roliga saker. Nu säger jag itne att det är så hos er Håller tummarna för att kommunikationen blir bättre även för er, och att det blir som Flamman skrev

Jag har ju som sagt var problem med min familj, men med mannen är det lugnt, Han är duktig på att kommunicera och "se" mig. Oroar mig lite för att han ska bli puckad så fort bebisen är ute, många av mina vänners män har gått från jättebra  och omtänksamma män till egoistiska rikspuckon på 1 månad flat så fort bebisen fötts! Ett av de värsta exempel jag kan komma på var när en av dem satte på sig hörselkåpor, la sig på soffan och drack ett par bira till hockeyn efter jobbet, när hans uttröttade sönderstressade nyblivna-mamma- har inte kunnat bajsa eller äta idag för att bebben skriker-flickvän gick och bar på dottern som hade skrikit i timmar/ dagar, för att han behövde lite egentid så där efter jobbet ...

Gör Panzer så, då jävlar får han börja springa...

Vilken bra fröken Flamman och Blomman, det är klart att mamman vet bäst och bestämmer VIll du inboxa om tanttråden så får du gärna göra det

Läste i den andra tråden, men skulle ha låtit bli. Det är ofattbart och orättvist och jag borde verkligen inte ha läst. För jag är feg och vill inte veta vad som kan hända eller gå fel. Men jag grät för den lilla och för hennes föräldrar.

• Heloise

Hvidis: vad spännande med inskolning

Villemoa: hur är det med smärtan? Hur går det för Moa?

Daa: det är dags för rul nu eller hur

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-08-24 00:41:46 följande:
      Ha ha! Då är det jag som får byta nick till hemlige Robin! (har ju batman här himma...)Själv fick jag utskälning av nämde Batman för att han får städa hela tiden... Jo, sant, men jag har fan inte sovit på 1½år. jag orkar inte släpa runt på den  där satans-uppfinningen-damsugaren, städa och ändå höra att det inte är tillräkligt bra, då SKITER jag i att städa. (jepp! sömnbrist gör en mycket mogen också...)Hittade kanske ett program jag vill gå här på malmö högskola som fortfarande har platser kvar! Iii! Ska sova på saken...Puss och kram!
    Åh vad härligt med plugg, vad är det för program du funderar på?

Själv är jag löjligt förtjust i att plugga, så länge jag inte måste skriva uppsatser för det HATAR jag,. Synd att jag har kommit till uppsatsmomentet i min utbildning, elelr ja det andra uppsatsmomentet i min utbildning. Så fort det rör sig om uppsatser så blir jag utvecklingsstörd och klarar inte av att komma på en sammanhängade mening, det är ett stort problem, jag vet. Men icke dessto mindre, uppsats=IQ fiskmås hos Heloise. Ngn som har en idé på ämne till en D-uppsats/ Masteruppsat inom BoI, Bibliotek och informationsvetenskap, tips mottages tacksamt

• Heloise

Btw, det var in en tjej i dag på jobbet som sa att hon funderat så på vart ifrån hon kände igen mig, för hon har ofta sett mig på stan med MIN BROR. Min bror= Panzer, min man. Jag kunde liksom inte hålla mig och sa, det var nog min man du såg mig med. Och jag hoppas verkligen inte att skattemyndigheten bommat ett så pass nära släktskap, vi ska dessutom ha barn tillsammans,så det vore ju direkt olagligt om vi vore syskon.

Vad tror folk egentligen? Att jag och min bror går runt på stan och håller varandra i handen? Pussas lite då och då? Nu har jag iofs inte ngn bror, trots allmän uppfattning, men min mans systrar brukar inte pussas med min man!

• Heloise

Låter som ett spännande program Hvidis: lite flytande så där men intressant, å andra sidan tror jag nog att det kan finnas en del jobb i det området, men det är alltid lite svårt med utbildningar som är breda, det är lättare om man läser till lärare- då söker man sedan lärarejobb

Ninnis: härligt med ridningen, jag saknar hästarna så att jag blir galen i perioder, är uppvuxen med hästar( mamma och pappa har stuteri) och red hela min uppväxt, och framtills jag var 22, då jag sålde min ridhäst. Min svägerska har 2 ridhästar och min svärmor en, så det är egentligen ingen brist på hästar, det är bara jag som är bortskämd med att ha egen häst. Jag funderar ibland på om jag ska börja på ridskola, kanske gör det sen när bebben är ute Vad är vovven för ras? Våra kompisar i Kinna hade en otroligt trevlig golden tik, jag blir ju så hundsugen ibland, men så tänker jag på hur låst vi blir, och att det är helt fel tid att utöka djurbeståndet, när man ska ha en bebis. Det räcker gott och väl med de 3 katterna, som just nu är väääääldigt billiga

• Heloise

!Heloise: Vet du , med mitt ex var jag ut för samma. Här på vår ort, inne på en affär var det en expedit som sa; "Jag har alltid trott ni var syskon, ända till jag såg att ni pussades"... Kanske det var DÅ jag insåg att det var dags att skiljas? Skämt och sido, det var många som sa att vi hade äktenskapstycke.Men det har jag fått höra med min nuvarande också, men inte att vi är lika direkt.

Ja det är precis så de säger, att vi är lika varandra, jag vet inte om jag håller med om det direkt. panzer är ju mkt mörkare än mig, olivfärgad hy, mörkgröna ögon och han har helat andra drag än mig. Men det är väl håret  och kroppsbyggnaden som gör det antar ajg, vi har ju nästan lika mörkt lockigt tjockt hår och så är vi ungefär lika långa och knubbiga. Men jag är ju jätteblek, fråkning och har ljust blå ögon. Vi får alltid höra att vi har sådant äktenskapstycke, vet inte om det är bra eller dåligt, men det verkar jobbigt att skilja sig pga det

Tjejen som frågade sa inte så mkt skämdes lite, och då fick jag dåligt samvete och sa att det är många som tror att vi är syskon, vilket det är. Får höra det jämt, lite irriterande för jag har allt utom systerliga känslor för Panzer

Blomman. ja då vet jag, jag var bara osäker om det var av den anledningen eller ngn annan, min hjärna är inte som den en gång var...

Om det är ngn som vill ha amerikanska pannkakor, smör och lönnsirap så finns det i smurfhuset

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans