Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

En liten hälsning från en 'nyis' i andra tråden till er alla och till Panzer, Heloise och lilla Elise i synnerhet!

Ni finns i mina tankar och jag önskar all lycka och styrka till lilla Elise och hennes föräldrar.

• Klockarbol

Nu kände jag mig tvungen att logga in och sluta smygai trådarna!

Ber alla böner jag kan för goda nyheter!

• Klockarbol

Jag har också kontaterat att det inte är helt lätt att hålla isär trådarna just nu!

Det gör mig på något vis rörd i ögonvrån och varm i magen.

• Klockarbol

Villemoa skrev 2010-10-05 22:01:39 följande:
    ...och där får jag torka tårarna.

samma här...

och små gullhjärtan som plaskar när det badas tycker vi också om

• Klockarbol

Här gråts tårar av lättnad såpass att maken lite oroat tittade på mig och undrade hur mycket feber jag hade egentligen!

inte heller jag gillar konjak eller whiskey men blev lovad en kopp extramumsigt te att fira med

Tack snälla PB för att du vidarebefordrar och stort, stort tack till Heloise och Panzer som låter oss veta!

• Klockarbol

Har nu läst högt för maken som även han hälsar och hoppas att de goda nyheterna bara fortsätter och fortsätter

• Klockarbol

En granntrådis smyger in och säger hej.

Även jag spar bilden av sagoläsandet på mitt hjärtas tavla och tackar ödmjukt för att jag får följa er resa.

Jag håller tummar för att ni får komma hem på torsdag. Min väninna vars dotter föddes för tidigt beskrev det som så skönt och läkande att få komma hem.

En stor, stor kram till vackraste Elise och er. Och bebisfötter är det bästa jag vet oavsett storlek!

Vänliga hälsningar Klockarbol

• Klockarbol

*smyger in från granntråden*

Vinkevink till Norrskensflamman och tack för besöket
    Hoppas lilla K piggar på sig från sin höga feber snart!

Egentligen sygläste jag bara lite för att se om det var några nyheter från lilla familjen HeliPanz. Hoppas ni har bra under omständighetrna alla tre!

Konstaterar också att det måste vara något i luften - även här i stugan har den manliga hälften uppvisat ett inte speciellt smidigt beteende hela dagen :/

*smyger ut från BT för att dräpa drakar*

• Klockarbol

Åh, söta söta Heloise.

Alla mina tankar, böner och all min kärlek och styrka till er.

Jag bär er med mig i mitt hjärta och mitt hjärta är fyllt av hopp.

• Klockarbol

Tog mig friheten att titta jag också, hoppas det var ok?

Vilken alldeles underbar liten argbigga! Allra sötaste Elise, även här torkas en liten glädjetår!
    Och vilket ljuvligt, underbart, alldeles fantastiskt tåspretande på lilla madame
    (Jag är lite svag för bebisfötter jag ^.^ )

• Klockarbol

Jag inte ens smyger in från granntråden utan hoppsaskuttar in!

JätteSTORT grattis Ninnis!!!

(Ja, jag lipar en lite skvätt jag med... Den 18-åriga dottern gick precis förbi och undrade om det här verkligen är ett bra forum för mig eftersom jag gråter så mycket när jag läser här . Jaaa! Det här är ett jättebra forum, jag är så glad - snörvlar jag )

Hoppsaskuttar ut igen!

• Klockarbol

*Smyger in från granntråden*

Flamman - Ville bara säga att du är både duktig och modig som har ringt.
    Been there, done that eller vad man säger och det jag upplevde som det absolut svåraste steget var just att lyfta telefonen och ringa det där samtalet. Har varken förr eller senare lyft något så tungt som den luren.
    Fortsätt att komma ihåg att klappa dig på ryggen!
    Här och nu presterar du underverk för varje steg du tar. Oavsett om du känner dig stark, skör eller bara överlever dagen.

Många kramar /Klockarbol

Och puss på allra sötaste Elise ♥

*smyger tillbaka*

• Klockarbol

Allra sötaste HeliPanz-familjen.

Lika innerligt som jag gläds över de fantastiska framsteg Elise gör lika innerligt beklagar jag att ni drabbats av mer sorg och oro.

Ni finns i mina tankar och de böner jag aldrig tidigare har bett så ofta som nu.

• Klockarbol

*smyger in från granntråden*

*grälar lite på Blomman - Vad gör du uppe mitt i natten?*

Allra sötaste Heloise.
    Jag önskar så att jag kunde göra något för dig och din familj för att lätta lite på bördan ni bär.

Att inte veta är vidrigt. Att oroa sig så hjärtat brister är, som Blomman skrev, inte alls det ni skulle behöva göra nu.

Sök styrka i kärleken till Elise och de framsteg hon gör.

Be om hjälp i det stödnät ni har omkring er så både du och Panzer kan få möjligheten att vila någon gång ibland.
    Det är viktigt för er alla tre att möjligheten till vila erbjuds er. Jag har själv provat konsekvensen av för lite vila och det hoppas jag att ni får hjälp att undvika.

Jag skriver inte att du "måste försöka sova så du inte blir sjuk" för jag misstänker att det är vansinnigt svårt just nu.

Men försök vila korta stunder. Det läker och ger kraft det också och vila kan vara så mycket.
    En fånig serie på tv. Ett krävande dataspel. Musik. En favoritbok.

När min mamma blev påkörd för ett antal år sedan (det slutade lyckligt) så läste jag A.A Milnes Nalle Puh om och om igen. Det var den enda genuint snälla och osorgliga bok jag kunde hitta. Det var min vila då.

Jag förstår också att alla tårar känns vanmäktigt och hopplöst.
    Men gråt är inte farligt. Ibland är gråt nödvändigt. Och någonstans måste alla känslor få ta vägen.
    Visst är det otäckt när man gråter och tror att man aldrig kommer kunna sluta. Jag hoppas att du finner en väg att 'tillåta' sorgen för då är det lite lättare att inte bli så rädd för sin egna reaktion.

All min kärlek och allt gott till er.

*smyger tillbaka*

• Klockarbol

*smyger in och undrar om det blev något fropp över?*

Jag tar gärna en slurk jag också om det finns.

Så glad att se att du fått lite vila i dag Heloise

*smyger ut igen*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans